ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Allhelgonadagen

Allmänt Permalink1
Lördag den 31 okt 2009

 

Vaknar varje dag med en förväntan, ” men idag ska du väl ha lite ork”, men det konstiga är att den inte finns där, bara en förlamande trötthet.

 

Halvslumrat mest hela dagen, mått illa, beställt lite pärlor fast jag inte borde det när orken är så liten att göra något, men fick en beställning i går, så jag hoppas energin ska komma.

 

God vän ringde och det lyfter alltid en stund.

 

Fick äntligen mitt granris till mina rosor, är ju inte så många dagar som maken inte jobbar dagtid. För första ggn på jag vet inte hur många år var han ledig idag, eljest har han medverkat i minnesgudstjänst jämnt denna dag. Det är jättebra men var så skönt i år att han fick var hemma.

 

Dottern verkar ha det bra i Uppsala på konferensen, fick bara ett tråkigt besked via mig, som fått veta av hennes chef, att där hon jobbar har man minskat assistansen så hon förlorar halva sitt jobb, och det är ju inte bra med tanke på Afrika pengarna. Så nu måste hon jaga mer jobb, är bara att be att hon ska få det.

 

Sonen är bjuden till en kompis ikväll så mannen o jag blir ensamma. Sonen har piggnat på sig efter sprutan och maken fick inga besvär, också ett glädjeämne

 

Ja nu har jag tillbringat kvällen med att sova på soffan i vardagsrummet så inte var jag ngt trevligt sällskap, jag kan bara inte hålla mig vaken, är som jag vore tömd på all ork. Tände många ljus med tanke på dagens betydelse

 

Ber om en piggare dag för imorgon för allas skull.

AHS kommer vid nio och ger droppet o det är tur jag får i mig något den vägen, för det är trögt eljest.

En ljusbild till sist om hoppet som bär i mörkret

 

#1 - - Pia:

Jag hoppas att du vaknade upp i morse med liiiite mer energi än igår!! Kram på dig!

Till top