ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Varför så många minus? Skruv lös!

Allmänt Permalink3
Tisdag kväll den 31 aug 2010

Livet fortsätter med minustecken.

Förutom allt datakrångel vi haft hela veckan så brinner min dator i helgen, det bara rök ur den och luktade och skramlade. Panik, ut på bron med den och jag som ej gjort ngn backup. Var faktiskt på väg i fredags för att köpa en extern hårddisk, som bara skulle vara min, men de var slut. Nu är det bara att hoppas att det är fläkten som brunnit och att resten går att rädda. Jag har haft såna problem med att datorn blivit så varm.

Sen gav strykjärnet upp,
Bilen fortsätter att sluka olja och gångjärnen i dörrarna är slut
Min mage är oxå slut. Har haft såna smärtor både fredag kväll och natt och söndagkväll och natt att jag inte kunnat sova. I natt hade jag så ont att jag ej kunde djupandas. Hoppas verkligen att jag snart får veta när man kan göra en skiktröntgen på mage o tarm för så här orkar jag snart ej ha det.

Så det känns som minusen fortsätter att hopa sig och pengarna rinner iväg.
Nu blir det inköp av en stationär dator för det här går inte, dagens liv är så uppknutet till att kunna använda dator,både skoljobb  men även räkningar, kyrkjobb mm.
Sen hoppas jag att min bärbara går att laga så jag återfår livet

Som plustecken får jag säga att helgens möten på UBC var. Hans Weichbrot var där o hade fantastiska predikningar,talade både omdet svåra och ru Paulus minsann inte hade ett enkelt liv utan hade många minustecken o prövningar men oxå hur han hanterade det. Sen hade han en fantastisk del om himlen, att allt kommer vara mer , mer av allt men oxå att det finns en räkenskap av hur vi förvaltat det vi gjort. Jag fick mkt.

När jag gick fram för förbön fick jag mkt.

Dessutom fick jag förmånen att träffa flera föräldrar till M kompissar, så det var så trevligt. Ssk när jag upptäckte att en, var en som jag känt för så många år sen och inte vetat att det var deras dotter som varit hos oss flera ggr. Hon visste det inte heller. Kul se döttrarna när de fattade att vi kände varann.


Ett annat plustecken var gode vännen Peo som hjälpte oss med installationen, så nu funkar en dator med det är ju inte min grej att sitta o skriva


Ja det här blev ett samman fattningsinlägg på flera dar. Idag åkte dottern iväg till bibelskolan, känns så tomt, Var på väg in till henne när jag kom på, men hon är ju inte här. Hoppas o ber att hon får en toppentid där

I kväll fick jag igen min dator så jag njuter av att ligga här o skriva. Då glömmer jag en stund hur magen är.

Det var fläkten som gått plus en skruv som hade lossnat. Man kan ju undra om det var en skruv från mitt huvud?????
Jag börjar känna mig lite skakig i knoppen, matthetskänsla varje morgon kan det bero på den saknade skruven? Och hur kom den in  i datorn?

Dagens tanke: Mina minus kan  Gud vända till Plus

 




 

#1 - - Pia:

En skruv lös? Det är det sista jag skulle säga att du har!! :o)

Det är så trist när saker krånglar. Ja visst, det är bara materiella saker, men viktiga för att man ska kunna fungera i samhället. Så är det ju! Det trista är ju också att det kostar så mycket pengar.. :o(



Jag misstänker att jag inte mår så bra i morgon.. Tror det där månatliga är på väg.. Men vill du prata lite i morgon så ring gärna när du känner att du orkar. Skickar mitt hemnummer på FB! Kram!

#2 - - FraudFeeler:

Då hoppas jag vi kan ses igen i cyberspace i alla fall...

#3 - - syrran:

Hallå syrran, man kan betala räkningar på annat sätt än via datorn. Men jag skulle ej vilja vara utan dator eftersom man har vant sig vid att ha en kram

Till top