ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Utflykt och etiopisk pepparsås

Allmänt Permalink3

 

Lördag den  23 jan -10

 

Väcktes av telefon från Afrika men dottern hördes ej. Till slut lyckades jag komma fram till henne. Då hade hon drabbats av sån allergi i ögat och var så svullen och visste ej vad hon skulle göra, hade tagit de mediciner hon hade med men det hade ej hjälpt. Skulle få träffa barnhemmets läkare. Tyvärr kan man ej göra något härifrån mer än be och det är ju egentligen inte så lite

 

Så dödligt trött idag, men ville ändå komma ut, så vi gjorde en snabbtur  med bil till Clas Olssons för att få tag i lamineringspapper till min lamineringsmaskin jag fick i julklapp. Då var pappret slut och jag hade ansträngt mig förgäves och var ännu mer slut när jag kom hem.

 

Tänk, jag har ej varit ute och gått sen i somras, sen dess har jag ej ens orkat gå till grannen som är ca 50 m bort. Saknar så att få frisk luft. Tänk om det varit sommar då hade jag kunnat ligga ute i trädgården och njuta av blomdoft och vatten skvalp från dammen. Jag längtar verkligen till sommaren både för att det är lättare att komma ut men också att livsmodet stiger av sol och värme och då har jag mindre ont i min skadade rygg.

 

För det mesta klarar jag av att mina ryggskador hindrar mig i livet, och att jag måste ligga alternativt stå och göra det jag vill göra, men nu när jag ej orkar stå mer än 10 min då saknar jag verkligen att inte kunna sitta, det finns så mkt man kan göra i sittande som ej går göra liggande. Har försökt pärla liggande men det innebär pärlor överallt utom på tråden och sen far de i golvet och eftersom de är mikrosmå så hamnar de i dammsugaren och det blir dyrt.

Har haft mer ont i rygg och bäcken denna vecka och kramper, men det kan vara benmärgssprutan som ger de biverkningarna.

 

 

Sonen fick träna sina matlagningskonster på den rätt han är duktig på, sen dukade han med servetter och var jättenoga med att vi uppförde oss vi bordet. Det blev en god pastasås som räcker till en dag till.

 

Maken är och spelar i Ersmark i kväll på en gudstjänst som skulle handla om Afrika, fast det var Tanzania denna gång.

 

Nu har han kommit hem och för att fortsätta Afrika temat så åt vi pepparsås. Var den kära E som hade med sig en burk igår. Det var jättegott men tyvärr tålde ej min tunga det så nu får jag lida tills jag får nytt skinn.

#1 - - FraudFeeler:

Du får lämna dottern i andras omsorgsfulla händer och lita på deras kunnande. Svårt att ha barnen långt ifrån sig!

#2 - - Michela:

Ber för din dotter Kristina.....

Förstår precis hur hjälplöst det k'nns att ha henne på så långt avstånd när hon har behov!



Kram



Kaela

#3 - - Lillemor:

Hoppas det kommer o gå bra för din dotter kram Ehlines mamma

Till top