ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Riktigt bra dag

Allmänt Permalink0

Lördag  den 31 juli 2010

 

Fick en god natt och då känns allt bättre. Haft mindre ont i mage o rygg än igår.

Tyvärr regn mer än halva dan.

 

Gjorde finjusteringar i predikan, förberedde gudstjänstordningen, jag har ju hela gudstjänsten, både ledningen och predikan.

 

Tillverkade några beställda änglaörhängen.

 

På em kom goda vännen M så vi fikade, fotade fotlänkarna hon beställt och pratade innann det var dags för henne att hämta dottern på sommarjobbet.

 

Haft smyckekväll med M:et i mitt liv. Hon fick mkt gjort en jag var för trött, inget ville lyckas. Men förkortade en fotlänk och fick göra om den två gånger för länkdelarna till låset

krånglade, sånt gillar jag inte.

 

Nu ska jag försöka sova så jag är pigg imorgon för det blir en heldag. Först gudstjänsten och sen ut på konfa föräldraträff  på Strömbäck.

 

Dagens tanke: Kineserna bär ut sin säng om våren och sover under körsbärsträdet.

Det blommar ju så kort!

 

Till top