ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Kedja med pärlor

Allmänt Permalink2

Onsdag den 30 juni 2010

 

I natt måste jag ha haft jätteont i handen för jag drömde att jag var på handkirurgen och opererades. Utgång oviss för jag vaknade

 

Min assistent märkte på en gång när hon masserade ryggen att jag var mkt sämre. Den hade ändrar ”konsistens”. Men massagen gjorde nytta så det blev bättre. Orkade en snabbtur med maken till affären så det blev ett parasoll  på rea och ett amerikanskt blåbär och en hosta på halva priset. Så det förgyllde min dag.

Varje dag som jag får sätta handskarna i jorden( kan ju ej längre säga fingrarna i jorden, eftersom jag ej får vidröra jord då jag opererat bort lymfkörtlarna i armen) är en glädjekälla. Det är ej markjord jag talar om för jag kan ej jobba i rabatterna utan jag står vid ett bord o pallar upp krukorna i bra ståhöjd och på så sätt kan jag göra ngn kruka då o då.

 

På em kom först min kära granne förbi och gav mig rabatt kuponger på Hamburgare och vi  en skön pratstund i solen. Sen kom gulliga B  och hade med en nybakad kaka och grönkål fr landet och vi fick en mysig fika stund. Så glad för besök.

 

När hon for så kom M hem från Norge där hon tillbringat midsommarhelgen på en fantastisk konferens i Levanger. Härliga möten med mkt lovsång och under. Så då fick jag en pratstund till.

 

Kvällen blev i vilans tecken. Blev upprörd, såg på Uppdrag granskning av Omega 3 tabletterna. Inser hur godtrogen jag är, inte har jag en enda gång funderat över var de kommer ifrån. Det visade sig att det är vanlig matfisk som fiskas utanför Marockos kust som mals ner och blir till olja. Fisk som den fattiga befolkningen kunde fått äta men som svenska o norska fartyg fiskar och för till Norge och sen låtsas att det är sardinspill man malt ner och sen tror man att man köpt omega 3 från Grönland. Tack och lov att det finns program som Uppdrag granskning som reagerar så sånt kommer i dagen och det blir förändring.

 

Dagens tanke: Jag har en kedja med äkta pärlor, och varje pärla är speciell, de är olika till färg och form, men passar ihop ändå. Varje vän jag har är en sällsam gåva, den ena är inte den andra lik. Därför blir vänskapen som en kedja med pärlor som är helt unik!

 

 

#1 - - FraudFeeler:

Mera plantor! Hoppas att man få smaka blåbären så småningom :-)

Regnet öser ner så det blir nog lunch inne idag :-(, men hos dig :-)

#2 - - Pia:

Det låter som om din dag var en riktigt bra dag med både påtande i jord och goda samtal! :o)

Nu har jag två dagar kvar på jobbet, sen sem i 4 veckor.. Efter helgens PV-träff kan jag pusta ut.. Be A kika in på www.pv-klubben.org och klicka på Sommarträffen för att få mer info. Bäst är nog att komma ut på söndag fm.. då är det marknad, prisutdelning o dyl fram till 12-13 ungefär.

Till top