ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Skönhet, skörhet och smärta

Allmänt Permalink2

Torsdag den 3 juni 2010

 

Rethosta och ont i kroppen och magen är helt åt skogen , ( inte feberont utan biverkan ont) så låter dagens hälsotillstånd.

Jag som tänkt jobba med planten, baka inför morgondagens stora händelse, dvs makens ojämna födelsedag, få se vad det blir, plus sammanträde ikväll

 

Betalat räkningar och gjort bokslut med dottern, hon har drygt 100 kr att leva på denna månad så nog är det tur att det finns mat och husrum hemma. Det är inte lätt att vara ung o arbetslös.

 

Vi gjorde en snabbutryckning till Ica Maxi och fick hem nödvändiga varor innan  A for på jobbet igen

 

Nu har jag haft sammanträdet och det var som alltid trevligt, och gott fika fick vi för G fyllde år idag.

 

I-L ledde in våra tankar på  skönheten i naturen och livets skörhet och smärta och hur man får ihop det, och att det inte var en ny fråga, utan redan för 2500 år sen undrade profeten Habackuck samma sak. Men den profetboken slutar ändå  med att profeten jublar över Guds verk.

 

Det är en tröst och en styrka för mig idag när jag undrar över min egen alldeles privata smärta och njuter av sommarens skönhet

 

Fotade lite i trädgården idag så här får ni lite bilder att meditera kring och se skönheten till motvikt mot allt det hemska som sker

 

Dagens tanke: Många människor försummar den lilla lyckan
medan de väntar på den stora

 

#1 - - sol:

Vilka fina bilder! Och så fint det är att få njuta av allt detta också i verkligheten.

#2 - - Maud:

Åh så vackert och i din älsklingsfärg blått. Är den sista bilden en allium? Kramar

Till top