ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Utelåst och såningsdags

Allmänt Permalink0

Måndag den 31 maj 2010

 

Vart tog maj vägen jag som trodde jag skulle hinna/ orka så mkt.

I natt hände en sak som aldrig hänt förut. När jag skulle lägga mig kom jag på att jag borde ta in tagetesen för det var så kyligt. Går ut på bron i nattlinne o ställer ej upp dörren utan bara har den på vidgavel, Vänder ryggen till för att ta tagetes lådorna.


Pang där gick dörren igen.

 

Där stod jag utankläder, utan hår och frös .

Ringde och ringde på ytterdörren men alla var som döva. Sonen som är närmast hör ju inget utan hörapparater, men dottern !!!!!!

Nej då

Och kallt var det bakom ryggen. Till slut började jag bulta och ropa och då vaknade maken som somnat, och fattade till sist att jag var utlåst och släppte in mig. Men kylan bakom ryggen känns än idag

 

Dottern som saknar jobb, fick en påringning från ett demensboende idag, så kanske det kan bli ngt. Hon ska på intervju imorgon. Hon hade en intervju idag också mitt i sitt ass pass hos mig, men var ju tvungen att få åka iväg. Dagens träff gällde ev jobb som pers  ass ngn stans, men det beror om det finns ngn som vill ha en så ung tjej. Men tackar Gud för att det rör på sig.

 

Idag har M gjort i ordning mina pallkragar och satt grönsaksfröer åt mig. Hyfsat bra väder. Nu är det bara kålrabbin och squashen som inte är satta, plus potatisen. Ja jordgubbslandet är inte på långa vägar klart, hoppas A jobbar imorgon så hon kan fortsätta med det

 

Nu bär det iväg till grillkväll med tjejerna i G-B:s uterum. Som vanligt står jag för efterrätten och pinnbrödet. Egentligen är jag alldeles för trött och har för ont för att fara, men  vi har bra grillkväll en gång per år så jag tvingar mig iväg.

 

Dagens tanke: Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta.

 

 

Till top