ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud och hans bästa dag för dig

Allmänt Permalink6

Söndag den 30 dec 2012

 

Tack kära vänner för era bekräftande kommentarer.

Klockan är mycket så det blir bara några få rader.

 

Sov kort i natt men då kanske jag somnar tidigare nu. Orkade inte till kyrkan

 

Ute ösregnade det men maken testade hur Vännäsvägen var o den var hyfsat bar så han for o hämtade dottern för det gick inga tåg förrän på eftermiddan.

 

På em tog jag tag i ett hästjobb. Att redovisa kvitton till Frösunda för utgifter för assistenten. Har inte varit nog klar i huvudet att göra det tidigare så nu bestämde jag mig att jag inte skulle ge mig förrän allt var klart och numrerat och inklistrat. Jag ligger ute med så mkt pengar.

 

Vi åt välsignade rester.

Sen bestämde jag mig för vilken efterrätt vi ska ha på vår knytis nyårsmidddag. Det är vår uppgift. Så nu är mandelbotten gjord o gräddad.

Resten får bli imorgon.

 

  Dagens tanke: får bli en lång tanke som jag läste på fb

 

”Man: Gud, kan jag fråga dig en sak?

Gud: Visst.

Man: Lova mig att du inte bli arg..

Gud: Jag lovar.

Man: Varför lät du så mycket grejer hända mig idag?

Gud: Vad menar du?

Man: Jo, jag vaknade sent..

Gud: Ja

Man: Min bil tog en evighet att starta..

Gud: Okej

Man: Vid lunch så gjorde de min mat fel & jag var tvungen att vänta...

Gud: Hmmm

Man: På vägen hem så dog min mobil, precis när jag skulle svara ett samtal..

Gud: Okej

Man: Och det värsta av allt var när jag kom hem ~ Jag ville använda min massage stol och bara slappna av. Men den fungerade inte! Ingenting gick rätt idag! Varför gjorde du det?

Gud: Låt mig se.. Dödsängeln var vid din säng imorse och jag var tvungen att skicka dit en av mina änglar för att kämpa för ditt liv. Jag lät dig sova igenom det.

Man (ödmjuk): Ohh....

GUD: Jag lät dig inte starta bilen eftersom det fanns en rattfyllerist på andra sidan som skulle ha kört in i din bil om du hade kört ut.

Man: (skäms)

Gud: Den första personen som gjorde din mat idag var sjuk och jag ville inte att du skulle bli smittad då jag visste att du inte hade råd att missa jobbet.

Man (generad): Okej

Gud: Din mobil dog eftersom personen som ringde skulle ge falskt vittnesbörd om vad du sade på det samtalet, därför kunde jag inte låta dig prata med dem.. Jag ville skydda dig.

Man (lugn): Jag förstår Gud..

Gud: Förresten, den massage stolen hade en störning som skulle stänga av all din ström i ditt hem. Jag ville inte att du ville vara i mörker.

Man: Jag ber om ursäkt, Gud..

Gud: Var inte ledsen, bara lär dig att lita på mig .... i allt det goda och det dåliga.

Man: Jag kommer att lita på dig.

Gud: Och tvivla aldrig på att min plan för din dag är alltid bättre än din plan.

Man: Jag kommer inte Gud. Och låt mig bara säga Gud, tack för allt idag.

Gud: Varsågod. Det här var bara en annan dag att vara din Gud och jag älskar att titta efter mina barn...”

Gilla / Dela gärna om du tror på Gud ♥
Värt att läsa (:

 

 

#1 - - Signhild Skrivmoster:

Ja det var värt att läsa! Tillit, förtröstan ...

Önskar dig ett gott slut på året och sen ett Gott Nytt År! Kram

#2 - - Fraudfeeler:

Bra jobbat med kvittona. Det KAN vara något av det tråkigaste man gör...

#3 - - Tolmia:

Den var riktigt bra..
Kram Och ett bra 2013
<3 <3 <3

#4 - - Cecilia summerar :

Gott nytt år käraste Kristina! Nu börjar något nytt, och Gud som gör ALLTING nytt ska komma med ny kraft och nytt hopp. Tack för det fantastiska stöd du har varit under det här året. Stor kram!

#5 - - Pia:

Intressant!!! :)

#6 - - Kaela:

Vilka verkligen tänkvärda rader Kristina!
Kramar om opch skickar många varma tankar för ditt 2013!

Till top