ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

En vacker dag i juli

Allmänt Permalink6

Torsdag den 25 juli 2013

 

Väcktes åter ur en dröm av telefonen . Att försöka prata redigt utan att ha fått kaffe är verkligen inte min grej.

 

Solen sken och idag var det ännu varmare. Huset har varit så uppvärmt att jag haft svårt att orka med. För att få röra på mig tog jag o vattnade en del.

 

 

Tyvärr blåste det en del idag o jag hade inte schal på mig så nu har jag tokont i nacken så böner för min nacke uppskattas.

 

Man märker hur torrt det blir i rabatter o odlingslådor när det är så varmt och blåser o inte regnat på ett tag. Potatisblasten låg vid marken.

 

Maken fick komma till doktorn för sin onda fot idag. Det var en rejäl hälsporre och han fick foten tejpad hos sjukgymnasten samt antiinflammatoriskt. Det kan nog hjälpa på den onda ryggen med för han har gått o snedbelastat.

 

Huset fick en genomstädning idag med hjälp av barnen.

 

Märker att min inspiration till att blogga ligger på lågnivå just nu, det händer inte så mycket och jag försöker umgås med familjen och dottern i synenrhet så mycket som möjligt o utnyttja det fina vädret och det känns om tankarna har tagit semester.

 

Dagens tanke: Var rädda om varandra, livet förändras så fort'

 

 
 
Idag slog några  av stockrosorna ut ...................................................................................................................................
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - fraudfeeler:

Skönt att A fick koll på problemet, och hoppas ryggontet berodde på det.

#2 - - tolmia:

Fantastiskt vilka vackra blommor från trädgården.
Här är det också torrt nu.
Särskilt på gräsmattor.
Ber för din nacke.
Kram

#3 - - Sanna:

Böner för din nacke är sända...
Min fd grannfru hade kronisk hälsporre på bägge fötterna (pga felbehandling) men hon sa att det är jätteviktigt att man har fötterna upplagda (i högläge som hon kallade det) när man sitter. Det avlastar i det inflammatoriska området.
Önskar er en fin dag
Kram

#4 - - Pastorsfrun :

Oh vilka vackra blommor!!! Hoppas nacken är bättre!!! Kramar Maria

#5 - - Helene:

Hej! Nu var det länge sedan du skrev! Hoppas att allt är bra och att ni är på någon resa eller så! Ber för dig och din familj! Med vänlig hälsning, Helene

#6 - - Kaela:

Vilka underbara blombilder.
Hoppas du är bättre i nacken nu.
Och jag önskar dig massor med fin tid tillsammans med dina barn.
De går inte i repris - inte i någon ålder.

Kramar om dig!

Till top