ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Urlakad dag

Allmänt Permalink2

Onsdag den 30 oktober 2013

 

Lyckades sova utan att utlösa ngn yrsel. Däremot vaknade jag av skuldran.

Fått gå på pronaxen för öronläkarens rörelser utlöste verkligen  min whiplashskade värk

 

Svårt med ögon fixeringen.

 

Inte gjort ngt idag, jo vispat ihop blåbärsgröt till middag och ringt Blomsterlandet ang amaryllislökarna. De hade både kommit och tagit slut. Ny omgång var beställda.

 

Härliga AM går ign mina kökslådor i arbetsträningsprojektet och vi gör en del fynd. Saker som ngn stoppat in där de sett att ett hål funnits, så skönt få saker på rätt plats.

 

Känner mig så slak och slut. Jag som skulle göra undan en massa saker innan op och innan dottern kommer. Hoppas jag är bättre innan fredag.

 

Kära K ringde idag och vi hade inte pratat på länge så vi uppdaterade varann om våra problem. Hon har det inte lätt heller. Gode Gud gör under där, du kan och förmår det vet jag.

 

Fina GB ringde också och hade också råkat ur för elände , livet känns så skört för många just nu.

 

Min M i U ringde och hade hört att jag blivit dålig av kristaller, och ville veta  vad som hänt, så vi fick en skön pratstund. Vi kom fram till att efter op så fick hon inte lura mig att skratta för det kommer jag inte klara med ett buksnitt.

 

Längtar att pärla men orken räcker inte just nu men borde starta upp lite projekt som jag kan göra när jag är opererad. Undrar hur det ska gå med en massa saker när jag inte har ngn som är hemmastadd här, tanken med att få op nu var ju dels få det gjort innan jul och dels medan A fortfarande jobbade som hittade  allt och vet hur jag ville ha det. Nu kommer jag dels må dåligt och dels försöka skola in ngn i mitt dåliga tillstånd. Gode Gud hjälp

 

 

Dagens tanke: Ibland kan det vara viktigt att förstå
de ord som inte nämns.

 

#1 - - FraudFeeler:

Sömn är aldrig fel, hoppas att det börjar ge sig i skuldran också.
Solen lyser, hoppas du kan få glädje av den!

#2 - - Tolmia:

Kanske finns någon mindre handelsträdgård.
Vi har varit till en i er stad.
Mycket bättre kvalitet än på de stora kedjorna.
Fast risken är ju att den är stängd på vintern.
Glad att du har fina vänner.
Men inte att de har svårigheter på olika sätt de också.
Jag kan förstå lite av dagens ord.
Lite att läsa mellan raderna.
Ibland måste man det.

Till top