ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Riktig post

Allmänt Permalink1

Torsdag den 16 januari 2014

 

Somnade sent, vaknar under natten men ändå lite bättre och inte lika ont, får ta vara på dom små förbättringarna. Har inte gjort mer idag än lagt undan juldukarna. Däremot varit upp alldeles för många gånger, när ord inte räcker till för att förklara måste jag upp och visa. Det vore ju inget problem om jag inte blev sämre av det.

 

Hade tänkt en enkel middag idag, köttbullar från frysen och köpt potatismos, det var bara det att när vi skulle göra potatismoset fanns det mindre än en portion. Makaroner ahde vi ätit i fyra dagar så det var ej tänkbart och potatis var för sent att koka för sonen hade saxlektion. Då hittar ajg tack och lov lite potatissallad i kylen som maken köpte då jag varit på datortomografin och inte viste vad jag ville ha, men då vågade jag inte äta den för fettets skull, men nu kom den väl till pass. Jag åt potatismos och de övriga delade på salladen Och mätta blev vi.

 

Behövde lite uppmuntran och kikade på en utländsk pärlsida som flera av mina pärlvänner beställt från, lagt en önskelista där. Kom på att jag skulle kolla med en bekant om hon var sugen för då kunde vi dela på frakten och då visade det sig att det var hon, så nu blev det en beställning från Frankrike. Men jag fick plocka bort en del för att det inte skulle bli för dyrt.

 

I övrigt vet jag inte vart dagen tog vägen.  Jo jag fick sån rolig post idag. Ett brev  från en gammal barndomsvän som jag ej hört av på flera år. Blev på så gott humör av det så jag var tvungen att svara med mail på direkten.

 

Ikväll ska jag ge mig i kast med andningsapparaten, ska snart in för avläsning och då måste de se hur mycket andningsuppehåll jag har, är bara rädd att med den dåliga sömn jag har kommer jag inte somna så lätt

 

Dagens tanke: Tänk om man kan kämpa utan att slå ner någon annan?

 

 

#1 - - Fraudfeeler:

Två hyfsade nätter i rad hoppas jag!
Pärlor låter bra, jg har ett par enkla beställningar om du är intresserad av lite jobb :-)

Till top