ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Var är min skyddsmurar?

Allmänt Permalink9

Fredag den  31 jan 2014

 

Sov fyra till fem timmar men sen var det kört.  Låg tyst  till jag hörde maken stiega upp så då ropade jag på att få te o lite rostat bröd. Men det är som att magn inte tål ngn mat. På för middan började kramperna och varje tugga, varje klunk jag dricker medför att tarmen vrider sig och jag får inte behålla det.

Usch vilket gift detta taxol måste var för min mage. Hoppas det dödar alla sjuka cancerceller lika effektivt som det tar dom friska.

Märker att jag sjunker i mod när jag inte får i mig nog vätska. Det är så svårt peppa sig dricka ens en klink när jag får så ont o måste spänna ihop korsetten o ta mig till toaletten. Samtidigt vet förståndet att jag måste få i mig vätska i alla fall.

 

Pressat mig att vid de ggr jag varit upp på toa passa på att klippa ngr pelargoner så jag kan säga att jag gjort ngt idag.

 

Lyssnade nu i em på söndagens tv gudstjänst o kände hur den ändå gav mig lite mod igen. Så finns sånger och så duktig församlingasassistent som dramatiserade texten. Man kände verkligen glädjen över barnet som blev friskt. Och pappan som vågade tro på Jesu ord. Och att se alla trygga babyssar i föräldrarnas famnar.

 

Sen åt jag ngn  matsked ris och pyttelite torsk till middag o lite vatten och så var det färdigt igen. Gode Gud ska det vara så här hur ska jag orka?

Idag har telefon varit helt tyst både den vanliga o smsfunktionen

Ringde mamma, vet att hon blir orolig för mig men jag vet att hon ber. Somnade till sist en stund över nästa tvgudstjänstrepris om Elvis Presley.  Känns som mina yttre skyddsmurar rasat men hoppas och ber att de inre ska stå fasta

 

Två vänner ringde på kvällen så det var ju skönt för då vet jag de ber lite mer när de hör om eländet

 

Maken gjorde en kkp te till mig och en rostad macka och det har jag hittills fått behålla så jag känner mig lite gladare , kunde se lite på Spåret o hade gissat Umep långt innan de gjorde det, till och med Svennis var jag före dom.

 

Idag är det sista dagen med cortison, tur för nu har jag utslag på kroppen och det pirrar och sticker i huden, känns som huden har feber och kokar.

 

Fick håret tvättat i kväll, det känns redan annorlunda, strävare och jag är för varje kamtag rädd att jag ska stå där med en tuva i handen o inte ha ngn peruk. måste få ork att åka o prova peruk, skrev till Rapunzel idag men inget svar.De har börjat göra peruker till cancersjuka men frågan är hur dyra de är och om landstingsbidraget räcker.. Men ngt annat än jag hade sist vill jag ha för har hört så många som tyckte den var hemsk,det var inte jag.

 

Dagens tanke: Vem bygger muren, är mitt sinne rotat i Honom som ger kraft
#1 - - Maud:

Åh Kristina så jobbigt att inte kunna dricka o än mindre äta! Har varit med om när magen vänt sig för bara en tsk vatten, och drt är hemskt. Förstår att du tar de minsta klunkar vatten eftersom du måste så du inte blir uttorkad. Tänker på dig/er och ber, att i morgon är en annan lugnare dag då du får känna dig piggare och inte ha ont i magen framförallt.
Kunde ju ha ringt dig idag, så synd att jag inte gjorde så, tänkte på det i morse... Reparerat min rygg med vila idag.
J o M ska upp kl 04 o ploga snö.
Skickar varma kramar från oss!


#2 - - Pia:

Jag ber och hoppas att du ska må bättre. Kram!

#3 - - Kaela:

Kära kära Kristina.
Gör mig så ont att höra att du ska ha det så svårt.
Ber att du ska kunna behålla mera mat än det lilla som fungerade mot kvällningen.
Och att du hittar en peruk som understryker den fantastiska människa du är:
Kram!!!

#4 - - Marie:

Du finns i våra tankar, vi ber för dig! Önskar att du får behålla maten du stoppar i dig. Och att smärtan blir lindrigare. Varma kramar!

#5 - - tolmia:

Jag läser och tänker på alla svårigheter du går igenom.
Skönt att du kunde titta på på spåret.
Jag tycker också den är bra när man behöver skingra tankarna lite.
Bra hjärngympa.
Fortsätter be för dig.
Glad också för dina böner för mig.
Jag känner att de bär och hjälper.
Stor kram

#6 - - vivianne:

Såå jobbigt att du nästan inte får behålla någon mat.
Jag tänker mycket på dej och familjen.Vi var några vänners som bad för dej och din familj En av mina systrar som du har träffat hälsar så mycket till dej och ber för dej.Hon mår bättre nu och vi hoppas att det ska ske så också för dej. LÅt aldrig hoppet få lämna dej Kristina! Kärleksfulla tankar till dej beundransvärda Kristina och till din fina familj// fr Vivianne

#7 - - Elisabeth:

Hoppas det har vänt nu och att du får behålla maten. Ber att du ska få styrka, tålamod, helande och många som fortsätter att bry sig om dig.

#8 - - Anonym:

Såå jobbigt att du nästan inte får behålla någon mat.
Jag tänker mycket på dej och familjen.Vi var några vänners som bad för dej och din familj En av mina systrar som du har träffat hälsar så mycket till dej och ber för dej.Hon mår bättre nu och vi hoppas att det ska ske så också för dej. LÅt aldrig hoppet få lämna dej Kristina! Kärleksfulla tankar till dej beundransvärda Kristina och till din fina familj// fr Vivianne

#9 - - Anonym:

Såå jobbigt att du nästan inte får behålla någon mat.
Jag tänker mycket på dej och familjen.Vi var några vänners som bad för dej och din familj En av mina systrar som du har träffat hälsar så mycket till dej och ber för dej.Hon mår bättre nu och vi hoppas att det ska ske så också för dej. LÅt aldrig hoppet få lämna dej Kristina! Kärleksfulla tankar till dej beundransvärda Kristina och till din fina familj// fr Vivianne

Till top