ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Vem saknar hjärnceller?

Allmänt, biverkningar, pyssel Permalink1

Måndag den 28 juli 2014

 

Den enda morgon jag äntligen sov och sov gott så ringer telefonen . Hade inte en tanke på att sm skulle ringa så tidigt eljest skulle jag dragit ut telefonen i går kväll.

Och innan jag äntligen hade lyckats vakna till så jag hittade luren så var det pålagt.  Det värsta är att jag får såna påverkningar o huvet när jag blir så där abrupt väckt . Ingen av oss var glad

 

Insåg att det var dags för månades räkningar inte kul göra i värmen man man måste.

 

Så kom posten o med den avslaget från försäkringskassan. De inser att jag har mkt stora svårigheter att ta mig ut men jag är inte berättigad för jag tillhör ingen grupp. Det märkliga är att de inte ens svarar på de frågor man ställt utan har en kanslisvenska som ingen begriper. Jag fattar fortfarande inte hur jag förra gången kunde tillhöra rätt grupp men inte idag så antingen är det jag som fått brist på hjärnceller eller dom. Har alltid ansett mig ganska klok och kunnat läsa beslut o förstå men detta är obegripligt. Det enda jag tröstar mig med  är att den jurist jag skrev till innan på NHR sa samma sak som jag, så alldeles korkad kan jag inte vara.

 

Får se om jag orkar driva det vidare, just nu känns det tröstlöst och hopplöst

 

Maken började putsa vårt slitna vardagsrumsbord och sen måla men det var så varmt så han orkade inte stå i gassande sol. Det blev inte så bra som han ville så han får penselstryka ett varv också.

 

Åskan har hängt i luften hela dagen.

När jag äntligen bestämt mig för ett pärlmönster som jag länge tänkt testa o valt pärlor o lagt mig på altan då började de skvätta o mullra. Att ligga o pärla utomhus är att göra det dyrt för sig, för pärlorna har en tendens att glida ut mina fumliga händer o ner under altanen.

 

Fäste trådarna på projektet från förra hösten Ska se om jag får en in bild på det.

 

Måste bara säga hur glad jag blir när jag får kommentarer. Det värmer hjärtat.

 

I kväll kom älskade sonen hem. Jag hittade pulled pork i frysen och det gjorde succé hos sonen. Han åt som han ej sett mat förr.  Han noterade när han kom hem att trädgården var jättefin. Kul när han ser det. I alla fall under middagen fick vi en dag för dag rapport-

 

Något som jag funderar över, är varför jag får så svårt med synen på kvällarna, mår dåligt o har jätteproblem med fokusera. Kan inte läsa, knappt skriva. Är som ett dimtöcken jag ser igenom.

 

Dagens tanke: Samla goda minnen, de är så viktiga när sorgen knackar på

 

 

 

 

#1 - - skrivmoster:

Tack för dina klokord på slutet. De är skrivna direkt till mig idag ... vi har fått sorg - förlorat en nära släkting. Nu får vi minnas de goda stunderna under många år.

Önskar att du får sova i lugn och ro, ha en solig dag och må bra!
Igår var det absolut värsta oväder jag varit med om. På vissa gator samlades vatten upp till 60 cm! Åskan fanns överallt - var än man tittade så blixtrade det oupphörligt i 2 tim. Ruskigt!!

Kramar till dig

Till top