ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Tusen trädgårdar och Bönesvar

Allmänt Permalink3

Måndag den 30 juni 2014

 

Så var juni strax slut. Oj vad fort det går.

 

Igår var vi först på gudstjänsten, sen for vi på 1000 trädgårdar. Vi for på koloniträdgårdarna där min ass har sin. Hon hade talat med parkeringsansvariga att vi skull få köra in på området så jag skulle orka titta för jag orkar ju ej gå ssk långt.

 

Vilket underbart ställe. Så många fina kolonilotter. Men AM:s var finast som ett litet paradis. Sen var jag så trött så jag låg resten av kvällen.

 

M och jag hade en fin pratkväll och en skön bönestund

 

Idag har jag fått hjälp att montera in min växthusbevattning. Ska bli intressant att se om det fungerar.

 

Jag hade tid på onkologen för provtagning och sköterskebesök. Goda vännen M följde med så jag fick sällskap under väntan.

Syster B tog proverna, han är en gammal bekant, bad att det skulle gå bra ta proverna o det gjorde det.

Sen fick vi vänta i vilrummet o M o jag fick en härlig pratstund.

 

Det var nästan första ggn som jag skulle träffa bara sköterska för min doktor är på semester.

Och vilket bönesvar. Mina vita var 4,2 jämfört med 2,5 förra ggn, mitt blodvärde var 135 jmf med 124 förra ggn så det var fantastiskt. Så det blir behandling imorgon. Nerdragningen på min cellgiftsdos fungerade alltså så kroppen hann återhämta sig.

 

 

Hem och sen for maken med M till flyget. Själv la jag mig o vilade för jag var så trött. Men helgen gick för fort, vi hann bara börja prata

 

Sen var det bönegruppsträff  med grillning. Vi var i  GB:s uterum som alltid gör oss så glada. VI är verkligen de haltas och lyttas grupp. Vår friskaste medlem ser numera ut som en pirat med lapp för ögat för dubbelseendet.

 

Maten var god o det var tur vi hann få in vår grillkväll innan min behandling. Jag bidrog med nygjord rabarberdricka, pinnbröd och rabarberpaj.

 

Dagens tanke: Tag vara på varje stund av livet för det kommer inte i repris

#1 - - Pia:

Åh någon dag ska jag åka ut till AM och kika på hennes kolonilott! :)
Men först blir det Norrbotten och släktträffen. Sedan ska jag pusta ut! :)
Härligt att du fick upp M en sväng.. och härligt att provsvaren var så bra.
Vi ses, vännen, när jag är tillbaka(troligen nästa tisdag)! Kram!

#2 - - Cecilia :

Så härligt att du (och jag) får glädjas åt bättre värden, ditt kärvänbesök och en fin trädgårdstur.
Böner om välsignelse över dig under och efter behandlingen.

#3 - - Kaela:

Så härligt att ni fick fina stunder tillsammans.
Stunder att gömma i minnet och leva på.
Fantastiskt med dina värden.
Gläder mig med dig!

Kramar om!

Till top