ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gläd dig du jord

Allmänt, andligt, biverkningar Permalink3

Söndag den 30 november 2014 första advent

 

Första advent bara ordet klingar så vackert. Första, den första i raden av fyra.

Advent ankomst, ankomst av kungen, ankomst av Fridsfursten, ankomst av det lilla barnet som föds i ett stall.

 

Redan på morgonövningen kändes det bra. Jag har ju varit orolig att  halsen inte skulle klara av att sjunga efter min infektion men det gick så mycket bättre än väntat. Kände en sån fantastisk glädje att få vara med o sjunga in advent i vår egen kyrka med så fina sånger och en sån härlig kör. Jag som har såna problem med höjden kunde sjunga bättre än på länge och det fyllde mig med glädje att slippa tänka på varje ton om rösten skulle hålla.

Kyrkan var fullsatt av förväntansfulla människor

 

Det blev en härlig gudstjänst. Sen snabbfikade vi för att sen åka till Universum och Aula Nordica. Fick åka med B o A. På Universum bjöds vi på lunch, fläskkarré o potatis och grönsaker. Det smakade bra och jag kunde ligga o äta i baden baden. Skönt få vila

 

Sen började vi öva halv tre och jag kunde ha banden baden stolen på scenen och ligga o villa så mkt som jag behövde.

Vi var 450 st körsångare från södra Västerbotten. Så härligt.

Vi sjöng både advents och julsånger. På pausen vilade jag o fick en jättefin pratstund med fina I, var så länge sen vi sågs. Så kl arton vad det dags för konserten. Fullsatt aula Nordica

 

Både Vk och Tv västerbotten var där. Hann se inslaget i tv när jag kom hem.

 

Men oj så trött jag är i hela kroppen. Värk i magen oxå

Men tänkt att jag lyckades hålla huvudvärken som jag vaknade med i schack med pronaxen.

Är så tacksam till Gud som gav mig kraften att sjunga . Betyder så mycket för mig. Jag med all min svaghet får ära Jesus med min sång  och jag fick göra det med glädje. Så att jag orkade var tack vare Guds kraft.

 

Imorgon är det dags för cellgift igen. Hoppas få sova

 

Dagens tanke: Hans kärlek är undret världen borde se

 

 

 

#1 - - Cecilia :

Så fint att läsa om din sångardag och er fantastiske son! Nu ber jag för din morgondag och hela veckan, jag för hela det nya kyrkoåret. Kram

#2 - - Sonia:

Vilken härlig adventssöndag ! Gläds med dig och ber nu att allt ska gå bra i dag och att biverkningarna ska bli minimala. Styrkekramar !

#3 - - Ch.B:

Å, vad jag är glad för din skull. Saknar Vasakyrkan och adventsgudstänsten med den fina körsången. Vi har" bytt ner oss", om man får säga så. Ber att din röst ska få bli bara bättre i fortsättningen, att alla behandlingar i förtsättningen skulle ge 0 biverkningar och bara göra det de är avsedda för, att göra dig frisk.
Läser din blogg kontinuerligt och förundras.Välsignad adventstid och jul till hela familjen!!

Till top