ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Eget blogginlägg ed delvis obegripligt skrivande

Allmänt Permalink9

Lördag den 6 juni 2015

Så sur jag blir min dator startade om ocj jag förlorade alt jag kämpat med att skriva i ett blogginlägg tankar funderingar om vad som hänt sista tiden.

Visst jag skulle sparat medan jag skriv men när hjärjan inte fungeerar så jhade ajg inte gjirt det o dessutom bruar dator fråga om den ska öppna det jag inte sparat så nu liggar jag här o är trött arg o frusterad-Så jobbugt somjag har att skriva o så var det en kamp i onödan-

 Och vadberättade jag det minns jag inte heller.

 I alla fall har det varit en tuff vecka med mycket magbesvär men så är det efter behandlingen. På måndag ör det dags för halva behndlingen dvs bara haloven. Redan kl 08 ska jag ta prover och sen träffa doktorj  och sen ör det väntan för få beställa behndlingen och sen 5 min behnalding. Jag försökte få ta proverna på freeda dvs igår men det var för tidigat

 Sov bra i natt hade somnat med glasögonen på.

Ig¨r var det duschdag i min gamla korsett. Nu var duschhandtaget i ducshen flyttat så nu var det bättre plats för assistenten att stå bredvid mig o duscha mig utan att bli dyngsur. Förr dusckade maken mig på fredag kväll och så fick jag läga mig i den blöta korsetten o många handdukar o så fick han torka mig  och sen klev jag aldrig up förrän näästa morgon Men nu gör vi det på morgon med ass hjälp genom att den gamla korsetten håller ihop än så länge o då slipper jag ligg i halvblöt korsett hela natten. Nackdelen är att ajg blir så slut  så det tar halva dan att återfå krafterna.

 Igår kom min systerdotter med sin söta baby på besök till förmiggadsfikat. A satt på min mage där ajg låg på soffn och var så go o snälll vi pratatde o hon skrattadet mot mig mest helatiden. Så galad att få se henne. Jag äskar baysar o att få rå om dem  själv. Det blev en trevlgi förmigga.

 Sen halsvov jag en stund- Sonen o fluckvännen lagade middag.De skulle ändå göra matsäck för sin resa. De ska åka buss till Stockhom ,se vat på arlande hela dan o sen tidig morogn flyg till turkiet allt för spra pengar. Just nu blev jag rädd för derars resa för ajg fick höra om orolighernera di turkiet visste inte att et var val där  och jag ör nog orolig hör hans mage. Igår upptäkt flickvännen att hans hudsalva kan ge maGbesvaär som biverkan så nu slutar han med den så vfår vi vi be att det var orsaken.

 I alla fall är vi tasckasmma att han klarat en tredjesal av arbetsterapeututbildningen och det är skömt,

 Dottern är klar med sina två två på ledarytbidningen och väntar på besekd om hon kommer in på statens yrkeshögskola för socilpedagoger- men det är svårt att komma in eljset vet hon inte vad hon ska ta sig till.

 Ute regnar det, jag som tänkt få hjälp med mina krukplanteringar men jag vil inte stå ite o frysa-

Hela vår rosbåge har gått sÖnder så igår fick brevbäraren hoppa över den o polstärnan blev för tung för ställningen. maken kom på hur han skulle snickra en träställnnnning så han började med den igår o idag gjorde han den lkar Den blve jättebra så nu får vi hopat att den håller-

 Jag har sovit en stund nu har maken arit ivg o hämtar dottern o jag har sängläge under tiden.

 Igår fick jag ett bra bibelord om hur Gud skall leda oss när vi går bedjande fram och ett annat som frösvann o som´´´jag ej minns nu men som handlade om förtröstan även när vi inte orkar förtrösta

 Nu har det hunnit bkli måndag Jaghar fått min haloven behnadling o r jätetrött men det gibra. Räffade doktorn och hon låter positiev. Efter nästa behndlingsomgång så ska de röntga.Hon tycker ajg ser piggare ut Mina bortfall har med hjärnan att göra och det är bara vänta o se om jag kan träna upp nya banor. Jag ska inte lämnas ensam så det är viktigt att jag har hjlp så ajg ej blir ensam. Hon ska skriva remiss till ögon också så de kan se vilka synhjäkpmedel jag kan få.

 Idag ahr vi satt en del tomatplator i mina ikeakassas o jag ahr satt tre krukor med det är så kallt ute och jag orkar inte mer.

 Igaår hade vi tansaniagdstjänd på Backen och min kör sköngoch jag orkade vara med o sjunga.Det var så kul få dela den gemenskapenm.Det funkade att stå med rollatorn och sjunga. Resenärerna delade med sig av sina upplevelser från Tanzania och sen var det basar med tanke på att pemngaran skulle gå till teearnbetet Jag köpte flera saker bla ett jättefint tyg från tanzania.

 Dagens positiva är att vi fått ner 6 tomatplantaor i slutkrukor

 Dagens tanke: Se framåt även om mörkret vill slå sig ner så finns et ett ljus bortom mörkret

#1 - - Vivi:

😃Blir så glad är du har ett nytt inlägg ibloggen, alltid lika intressant att läsa det du skriver 😃 och det går hur bra som helst att förstå 😃/kram

#2 - - Anonym:

Så bra du skrivit själv, helt förståeligt. Men förstår att det tar kraft! Jag blir i a f glad för din skull och att du vill försöka. Ber för att det blir positiva nyheter från läkaren framöver. Vad roligt med kören! Önskar dig en solig dag. Kram från Maud.

#3 - - Cecilia:

Åh så ledsamt det är att förlora text som man skrivit med stor möda. Tack för att du orkade kämpa dig igenom skrivandet en gång till. Jag ber ofta för dig, och önskar så att du ska få slippa hemska biverkningar men se god effekt av behandlingen. Mysigt med bäbisgos! Sånt ger ljus åt själen! Kram

#4 - - Tolmia:

Låter krångligt med duschningen och korsetten.

#5 - - Sonia:

Förstår din frustration (så långt nu en annan människa kan göra det ) men tycker du är tuff och modig ! Skickar massor med styrkekramar ! Ber !

#6 - - Tolmia:

Hej igen. Skickade iväg inlägget igår fast det blev jättekort.
Det blev rörigt för jag blir hela tiden avbryten här hemma.
Tänker att ditt engagemang i dina barns vuxenblivande är något som många borde ta efter.
Att både hjälpa dem bli "flygfärdiga" men också finnas där och stötta.
Jag önskar många fina sommardagar.
Tänker på dig.
Kram

#7 - - Lena:

Blir så glad när du orkat skriva lite till oss som läser. Varje gång det blir tyst några dagar så blir jag så orolig. Du fantastiska, fina lilla människa, jag har så mycket att lära av dig. Du finns i mina böner,där jag ber om lindring och hopp, för dig. Kram Lena

#8 - - yvonne wallström:

Hej Kristinna !
Jag har känt oro när jag inte kunnat läsa dina inlägg på ett tag.
Har varit sjukskriven i snart 5 veckor för att jag tagit bort livmodern och jag har inte fått lyfta tunga saker så då har jag
tagit tiden till att studera Bibeln istället.
Jag förstår att du inte har så mycket ork men jag måste få berätta vad jag fann. Kanske kan din kära gubbe läsa för dig så slipper du stirra in i datorn. Hoppas det blir till en uppmuntran mitt i allt det jobbiga!...

Guds frid och stor bamsekram! /Yvonne


BETYDER DINA BÖNER NÅGOT?...

Hur många av HERRENS högtider finns det?
7st

Vilka av HERRENS högtider uppfyllde Jesus när han var här första gången?
Vårens 4 högtider Påsk, Osyrade Brödets högtid, Förstlingsfrukten samt Pingst.

Hur många högtider återstår?
3st på hösten

Vilka?
Basunklangens högtid, Den Stora Försoningsdagen (Yom Kippur) samt Lövhyddohögtiden

Jesus uppfyllde vårens högtider i exakt rätt ordning.
Kommer höstens högtider att uppfyllas i tur och ordning?
JA!

När avslutades Daniels 69e Årsvecka?...
I och med att Jesus dog

När börjar den 70e och sista årsveckan? (=7år)
När Israel skriver ett fredsavtal med antikrist. (de vet ju inte att det är han de gör det med
förrän han efter tre och ett halvt år säger sig vara Gud. Då anar Israel ugglor i mossen.)

Vad representerar dessa 7år?
Guds kallelse över Israel.
Vedermödan som även kallas för Jakobs nöd. Inom vissa ortodoxa kretsar säger man att
denna tid var 2a världskrigets 7år av fasor. Då måste vi fråga oss. Vad var Jakobs nöd i GT?
Han tjänade först 7år för att få sin älskade Rakel men fick hennes syster och upptäckte inte
det förrän morgonen efter bröllopet då han såg att han fått fel brud. Han fick tjäna ytterligare 7år för sin älskade Rakel.

Judarna fick landet Israel efter 2a Världskrigets fasor och trodde att det var deras räddning (FRÄLSNING). De kommer att få utstå 7år till av svårigheter för att möta den enda som kan rädda dem - JESUS. Under den 70e årsveckan = Jakobs nöd så är det Israel som står i centrum INTE kyrkan...

Var kan vi läsa om denna tid?
Uppenbarelseboken

Om vi kan läsa i evangelierna och Apg. hur HERRENS vårhögtider blev uppfyllda kommer vi då att kunna läsa i Uppenbarelseboken hur HERRENS hösthögtider blir uppfyllda?
JAAA !!!!

Om då Basunklangens högtid är näst på tur att uppfyllas - var finner vi den?
Upp.4:1 - Kyrkan - dvs. brudtärnorna med oljan ( Helige Anden) i sina lampor blir uppryckt.
Kyrkans tidsålder är över och Israel kommer åter att stå i centrum. Basunklangens högtid har 9 olika benämningar inom judendomen
Domens dag,
Jakobs nöd,
Konungens kröning,
Messias bröllop,
Den gömda dagen (...men om den dagen eller stunden vet ingen, ingen utom Fadern... vilket också ger en
vink mot det Judiska bröllopet - har du inte studerat det så är det ett nästintill måste! )
Ångerns tid,
Dagen för uppvaknandets trumpetstöt,
Öppnandet av böckerna samt
Grindarnas öppnande.
Alla dessa benämningar bär på djup innebörd.

Då finns det argument som säger att i 1Kor.15:52 står det ju att det är inte förrns vid den sista basunen som uppryckandet skall ske. Den sista basunen i Uppenbarelseboken är ängelns basun i Kapitel 11. Stämmer.
Men nu talar 1Tess.4:16- om att det ska vara en Guds basun. Dessutom, Korintierna ifrågasatte aldrig uttrycket "den sista basunen". De visste vad det handlade om.
Uppenbarelseboken skrevs omkring 40år EFTER Korintierbrevet. Alltså visste man inte om änglarnas basuner i Uppenbarelseboken.

Den första basunen i judendomen blåses till Pingst
Den sista basunen blåses vid Basunklangen då det är blåsarfest och man har en session
där man blåser 100ggr där den 100e gången kallas för "den sista basunen"
Den största/stora basunen blåses vid Den stora försoningsdagen (Yom Kippur)

Paulus säger något fantastiskt i
Rom 11:12 Och om deras fall har varit till rikedom för världen och deras fåtal varit till rikedom för hedningarna, hur mycket mer skall då inte deras fulla antal vara det?
I Upp.7:3- läser vi om

#9 - - Kaela:

Så trist när text man jobbat med försvinner, och för dig är det mer än trist.
Blir så imponerad av hur du kämpar för att meddela oss som ber och tänker på dig hur läget är.
Särskilt fantastiskt att få läsa det skrivet av dig själv.
Omsluter dig med varma tankar och förbön!

Till top