ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Godhet

Allmänt Permalink2
En av mina assistenter skriver detta åt mig.

Tänk vilka underbara människor det finns. I lördags fick vi middagsmat av vår goda vän M, en jättegod köttgryta. Som vi har njutit av i två dagar. Tyvärr så blev jag dålig i lördags igen. Helt plötsligt fick jag flera epilepsianfall på lördagen, samt urinvägsinfektion igen. I flera dagar hade jag känningar att jag hade urinväginfektion, tillslut så kollade dom mina urinprov. Och då hade jag en rejäl infektion. När jag vaknade upp ifrån epilepsianfallen hade jag ingen aning om vad jag hade varit med om. Man satte genast in flera mediciner och jag var jätteslut på. Jag förstod ingenting av vad som hade hänt. Sen har jag sovit i flera dygn utan att förstå vad som hade hänt. Jag har sovit sen dess. Men tillslut idag har jag endå tvingat mig att vara på en litet affärsbesök. Och handlat klädesplagg, bara för att få komma ut. Och jag hittade 3 klädesplagg, varav två tröjor och en klänning. Så jag känner mig jättenöjd. Nu hoppas jag att jag ska få sova inatt lite bättre, för det är så jobbigt att ligga vaken den större delen av natten. Jag har mer ont i ryggen också. Det är först på kvällen jag känner mig piggare, men doktorn säger att epilepsin gör så att jag ligger vaken större delen av natten. Epilepsin gör att man ligger vaken. Dagens tanke, Min hjälp kommer från herren.
#1 - - Tolmia:

Jag skickar en liten godnatthälsning med önskan om att du får sova i natt

#2 - - Tolmia:

Hej Kristina.
Jag undrar hur du mår nu.
Förstår att din familj kastas mellan hopp och förtvivlan.
Jag hoppas att det är mer hopp än förtvivlan...
Och att du/ni kan vara ute i höstsolen och njuta av höstfärgerna.
Jag är glad för alla fina vänner du och familjen har.
Många kramar.

Till top