ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Svullen och röd som en tomat men en massa tacksägelseämnen

Allmänt Permalink4

Tisdag den 17 november 2009

 

Vacker som en dag, när man ser sig i spegeln, är jag inte. Får knappt upp ögonen så svullen är jag och helt i onödan, hann ju ta 32 cortison tabletter som jag verkligen ej mår bra av.

 

Tagit nya prover nu på morgonen så få se vad de visar.

 

Sonen fick komma till doktorn igår igen då han hade 38,5 i feber samt andningsbesvär, men de är verkligen ovilliga ta prover och undersöka. Nu gav sig ej maken,, så vi fick nytt penicillin. Stackaren har varit hemma i 2 veckor från skolan och det märks på allt han ligger efter med.

 

Men han har lärt sig stå ut med hostmedicinen och ta den själv utan näshållning och protester. Första kvällen var ett mörker, krävdes 45 minuters övertalning av modern som aldrig ger upp, fasthållning av näsan så doften ej skulle kännas, coccacola i högsta hugg och vindruvor för den äckliga smaken. Sen avancerade vi till 30 minuters övertalning och nu frågar han efter medicinen själv. Seger!!!!

 

När posten kom idag så blev jag så glad. Det kom ett paket där avsändaren var en vän. Det var min goda bloggvän P som skickat ett uppmuntrings paket. Gissa om det värmde. Än en gång Tack P för ditt varma hjärta och din omtanke. Det är sånt här som kan lyfta en dag.

 

 

 

Nyss ringde AHS o berättade att mina vita blodkroppar stigit från 2 till 9 så det måste vara förbönerna som gjort den snabba stegringen så kanske det blir behandling i morgon. Väntar på att onkologen ska höra av sig.

 

Fler bönesvar ramlar in

Nu ringde Onkologen att jag får komma i morgon och få behandling. Upptäckte sen att jag hade tid på ortoplastverkstan för korsettutprovning och att tiderna verkar synka ihop. Tror det är min Herre där uppe som styrt

 

Så ringde goda vännen K som stått o bakat adventslussekatter och pepparkakor åt oss idag, så genom gulligt, då slipper jag den oron, och dessutom så slutade dotterns sitt jobb i grannhuset exakt då så hon kunde gå förbi och hämta dem. Ryktet har nått mig att hon blev bjuden på fika där också. Ytterligare något som gladde mig.

 

Dessutom hade K en ide om att dottern och jag skulle göra mina ängla smycken och sälja till förmån för M:s Afrika resa och att hon, K, kunde sälja på sitt jobb. Toppen ide, så nu blir det ängla tillverkning. Om det finns fler hugade spekulanter så hör av er. Jag gör både örhängen och hängsmycken med änglar.

 

Vad mer för bönesvar?

Jo  när sonen vaknade mitt idan så hade febern sjunkit så han måste ju bära på något som  kräver pencillin.

 

Maken har äntligen efter flera års kamp fått tänder. Han gick på tandläkarhögskolan i en massa år och drog först nästan alla tänder och sen skulle de sätta in titanskruvar och transplantera ben och de misslyckades full ständigt, Skruvarna ramlade ut till och med i det transplanterade benet!!!!!

 

Så till slut sa de att det gick inte att göra något utan lösproteser var enda möjligheten. Och det vill man ju ej ha innan man är femtio.

Det enda de lyckades med på tandläkarhögskolan var att skinna oss på massor av pengar och knäcka självförtroendet att sjunga och skratta utan tänder och att i flera år inte kunna tugga och äta annat än jättepasserad mat.

 

Så säger några goda vänner men pröva vår tandläkare, han har jobbat på tandläkarhögskolan men öppnat eget.

Så går maken dit och den tandläkaren säger att det går visst att fixa tänder med bryggor och sätta dit skruvar.

 

Så nu efter ett och ett halvt år hos honom så har maken tänder fastcementerade och ska kunna äta och tugga igen så det ska firas idag med revbensspjäll.

Tyvärr var det ej gratis  hos tandläkaren men att kunna sjunga, skratta och äta igen är värt mycket även om lånen ska betalas. Samtidigt grämer vi oss för alla bortkastade pengar på tandläkarhögskolan

 

Men från att igår tycka att Gud glömt oss så har Han idag visat en jätteomsorg. Så jag / vi var ej glömda vi fick bara invänta hans tid

Och innan jag hann skicka in det här kom mera bönesvar,  trogna Vännen I kom med en gryta med soppa så nu har vi mat för flera dar. Och jag fick veta hur folk även i Jämtland har gått och bett för mina värden så jag skulle få behandling i morgon  så jag är så priviligierad som har så många vänner som engagerar sig på olika sätt.

Tack alla ni som tänker på mig

#1 - - Sol:

Amen!! Bra att behandlingen kan bli av! Så skönt med positiva saker som händer mitt i allt jobbigt ändå.

#2 - - FraudFeeler:

Så roligt! Tack alla omtänksamma!

Defintionen av vänner är att de står fast i alla väder. Lite kan vara värt så mycket.

Kul för att A att det eländet snart är till ända.

Du ser små mirakler är ofta nog så värdefulla :-)

#3 - - Maud:

Härligt! Det var många positiva saker på en gång. Hoppas du får må bättre i dag. Varma kramar till er alla från oss!

#4 - - Pia:

Skönt att det blev en sådan bra dag på många sätt och vis.. Kram!

Till top