ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Look good feel better

Allmänt Permalink4

Torsdag kväll 22 okt -09

 

Trött men glad.

Först påbörjat en inskolning av en assistent som kan vikariera, och hon verkar bra och trevlig. Få se vad det kan bli.

 

Sen var det dags för Look Good Feel Better kursen. Var så fantastiskt, de hade ordnat med plats med tanke på att jag låg. Där var vi 17 skalliga kvinnor som skrattade och njöt av att lära oss pyssla om oss själva och bli ompysslade.

Det jag tyckte var så fantastiskt, var med vilken respekt vi blev behandlade. Inte ett ord om att detta kan ni väl, eller att vi var klumpiga eller så.

I min grupp var det många äldre och en tant som klagade hela tiden. Men hon blev så fint behandlad att innan det var slut var hon jättepositiv.

Vi fick lära oss jättemycket och vi blev så fräscha , eller vi såg så mycket piggare ut, och det gör en vackrare. Under mycket skratt tog vi av våra peruker och prövade att knyta schalar på olika sätt.

Sen fick vi varsin toalettväska med de makeupsaker som företagen sponsrade och det var inte lite, o  det var jättebra grejor. Jag kände mig så uppiggad när jag for hem trots att smärtan höll på att ta ut sin rätt. Det var precis som det stod på deras hemsida att kursen skulle ge ett nytt leende på läpparna och bättre välbefinnande

 

Efter mat och vila bestämde jag mig för att fara på gudstjänstutskottet på kyrkan. Hann möta några vänner som blev så glada att se mig och jag blev lika glad om inte gladare och de tyckte att jag såg pigg ut, var ju min vackra make up som gjorde det plus glädjen att vara i kyrkan.

Vi hade ett bra sammanträde och hade glädjen at hälsa  två nya fräscha tjejer välkomna  i gruppen. Jag njöt av varje sekund även om jag var trött och inte orkade vara så aktiv som vanligt  men jag lyssnade desto mer.

Nu ska jag gå och använda mina nya rengöringsprodukter

#1 - - FraudFeeler:

Så glad jag är för din skull. Detta har behövts en lång tid! Hoppas att det håller i sig och att du verkligen mår bättre!

Kramar!

#2 - - sol:

Härligt! En dag med något för hela människan!

#3 - - Pia:

Åh, så roligt att läsa om kursen och att du fick positiv energi av den!! Härligt! :o)

Skönt dessutom att du börjar känna dig bättre och att en ny ass är på väg in!

Sv: Du får jättegärna kopiera "Majonäsburken"!! Jag tycker att det är en lysande text!

Hoppas ni får en skön helg! Kram!

#4 - - Pia:

Kronlund ligger strax bortanför Hällnäs(utanför Vindeln). Men vi var rätt besvikna på många saker, bl a så hade de inte ordnat middagsmat till våra vegetarianer TROTS att det fanns ordnat till lunchen tidigare samma dag!!! Ägaren hade sin hund lösspringande överallt utomhus, vilket jag inte tycker är ok.. i allafall inte om man inte frågat gästerna om det är ok. Blev chockskadad en kväll då den bara dök upp i mörkret. Jag är ju van hundar och såg att den var glad, men tänk om jag varit en hundrädd person.. Han/hon hade dött på fläcken! :o( Å lite andra småsaker som man känner att de kunde ha fixat. Det var bara vår grupp på ca 20 personer som var där då!!!



Jag älskar löv med vattendroppar på. Jag fascineras över att de kan stanna kvar på lövet. :o)

Till top