ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Rörd och glad

Allmänt Permalink1

Torsdag den 29 okt 2009

Jag blev så rörd igår kväll när jag läste en av min bloggkompissars inlägg som hon riktat till mig. Om jag nu kan länka så lägger jag in det här så får ni också ta den uppmuntran till er. Förstår ej hur man får dit länken så nu skriver jag hela adressen /anjocapi.blogg.se/2009/october/fotspar-i-sanden.html?_tmp=9ace789533627d0f06b733ed4d6d3348bb611950

 

Trots miss av medicin , skulle tagit cortison kl 16 för  att ej bli så speedad, men min hjärna kom ej på det förrän kl 23 så då blev jag lite orolig för natten o kastade mig i sängen  och fick i alla fall sova sex timmar med avbrott så jag var glad.

Något som jag grunnar över är om man blir mer ljudkänslig och lättväckt av allt denna medicin jag tar?

Förr, dvs innan ca behandlingen, sov jag tills jag blev väckt av maken med kaffe på säng, o på lördagar kunde jag sova till halv elva, men nu vaknar jag av minsta ljud maken gör när han kliver upp kl 06, trots att han  är väldigt tyst och det är två stängda dörrar till köket där han är, och ändå hör jag det.

Ligger här med 2 påsar med dropp och önskar att jag kunde tycka att något var gott och lockande att äta,men det smakar sågspån allting. Igår kväll tittade jag på förkväll på TV 4 och där gjorde kocken en sallad som såg god ut o tänkte att den kanske skulle smaka, och han sa att receptet skulle ligga ute på recept.nu men inte hittar jag det så där stöp dagens middagstips. Så det blir väl uppvärmda rester idag med, vilket inte är 14 åringens glädjeämne.

 

Blev så glad när jag öppnade min mail idag, har saknat att höra från min pappas kusin i USA och hunnit tänka så många tankar om vad som kan ha hänt för jag hade mailat två gånger utan att få svar. Nu hade jag ett långt svar och blev så glad. Hon är 80 år men fortfarande pigg på att ut och resa och vill även att vi ska komma över. Oj vad jag skulle vilja slippa lite vinter här och få bada i deras Hot Tob och må gott som för två år sen. Det var något så ljuvligt. Men det är ju både en pengafråga och en hälsofråga, jag går ju på behandling hela vintern, men drömma kan man

 

Ikväll har mannen och sonen fått influensavaccinet, hopas att de slipper biverkningar,   sonen tillhör riskgrupp och maken får ej bli sjuk så jag ej kan få hjälp av honom. Dottern måste vänta en vecka eftersom hon nyss tagit hepatit mm för sin Afrika resa.

 

Hon är just nu på väg till Uppsala på en konferens med 4 andra ungdomar coh det gläder mig, men det som oroar mig så är att de kör bil, var billigaste färdsättet, men jag är så rädd för bilolyckor och ssk denna tid, men får lägga också dom i Guds hand

#1 - - Fraudfeeler:

Skönt att du åtminstone kan berätta om hur du mår på bloggen. Då finns det lite hopp i alla fall :-)

Hoppas att denna dag blir lättare för dig!

Kramar från Finland....

Till top