ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Antibiotika och peruker

Allmänt Permalink0

 

Tisdag den 29 september 2009

 

Blev så väl omhändertagen på onk 3, eget rum med egen toa och tv och jätterar personal.

De tog en massa prover, doktor M kom o gjorde undersökning o förordade lungrtg o kirurgkonsult.

Kl 02 fick jag kaffe o macka och sen var det dags för klysmat och nu kunde personalen ge mig det. Skönt slippa vrida sig ur led för ta det.

 

Fick sova så gott de få timmar som var kvar. Lugn o skön avdelning, alla är så rara.

På morgonen hade febern fått ner men den blossar upp med jämna mellan rum och ger sig till känna m frossbrytningar.

Provtagning

 

Här går det undan. Strax efter kl 08 var jag på lungrtg.

Sen kom ronden och nu hade mina vita blodkroppar sjunkit sen i natt så nu blir det antibiotika intravenöst för få stopp på vad det nu är innan jag får en rejäl infektion. Men det känns bra.

 

Läkarna lovar att få mig på benen innan helgen så vi kan åka till Stockholm. Nu gäller det att M också blir feberfri och fri från hostan. Men hon har fått en läkartid idag. Känns som de skulle behöva ta halsodling på oss alla så vi inte går med ngt som bara går runt.

 

Jag har mindre ont än igår o bara det gör att mitt mod stiger. Vad är lite feber jmf m outhärdlig smärta?

 

Så var det dags prova peruker. Frissan kom upp hit och M kom oxå för att vara smakråd. De flesta var gräsliga men två var tänkbara. Nu gäller det bara att få hem den ena i rätt färg fortast möjligt för nu syns det så väl på mitt hår att det håller på ta slut. Törs knappt kamma det och ändå vet jag att det lossnar ändå, men det är så definitivt att hålla det i handen. Det är ju mitt, en del av livet.

 

Upptäckte just att jag tappat det lilla hår jag har på armarna. Några få strån är kvar.

 

Nu är jag trött och hoppas att hitta en Internet uppkoppling i dagrummet så jag inte behöver vara så långt från cybervärlden

 

Till top