ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Dags för huvudtransplantation

Allmänt Permalink0

Fredag kväll den 11 september 2009

 

Lite piggare idag . Var på besök på ortopedtekniska för bröstprotesutprovning. Det var en positiv upplevelse att se sig själv som hel och normal i spegeln. Hon skulle beställa protes i rätt storlek o en somvar lätt så jag ej får så ont. Bröstproteser är en egen värld som man ej vet något om innan

 

För litet bakhuvud, var den nya kommntaren idag så nu tror jag måste gngå en huvudtransplantation.Och med tanke på hur mkt jag glömmer så är det nog bäst att byta hårddisk när man ändå håller på.

Jag lyckades behålla humöret medan jag provade tre peruker men mer än så är det inte. Nu hade mitt bakhuvud blivit för platt. Jag undrar hur många fler fel på mig som återstår att upptäcka?

Jag tror jag ska be för peruktanten, hon verkar så depressiv.

 

På em kom en av de rara tanterna i kyrkan som jag känt i en massa år o som är en sån bönemänniska o som bett för oss i många år och gav mig lingon. Så nu blir det sylt

 

Ikväll kom min mamma från Strömsund o min syster o svåger. Jag blev uppvaktad på min födelsedag som var för 1,5 år sen ,Tänk jag blir både yngre o längre ju mer tiden går. Det är bra att bli yngre o yngre. Fick en sån fin glasängel av mamma o systrarna istället för en blomma. Jättefin och den påminner mig om Guds vakande öga över mig

Nu går ögonen i kors så god natt

Till top