ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Slabang och lymfa

Allmänt Permalink0

Torsdag den24 september

 

Cafe NKutan julgran

 

Idag skulle jag tömma lymfa och jag visste att ngr pärlare skulle träffas och fika på NK. Jag var inbjuden men hade tackat nej pgr av inf risken. Men nu blev jag så sugen och då ingen av dem var förkyld bestämde jag att haka på

 

Men först besök på Sjukhuset. Träffade på en annan i min situation så vi fick ett snabbdelande. Sen efter lymftappningen så hann jag i bank kön träffa två  från kyrkan och oj vad jag njuter av att få träffa folk igen o föra friska samtal.

Så kom kära M med pojkvän o hämtade mig och så minipromenad till NK. Jag har ju en tendens att alltid gå fort men nu går det ej utan det är fot för fot.

Tänk att få äta en slabang o kaffe o känna lite smak igen, inte riktigt som förr men jag vet ju hur gott det är så jag kan som känna det ändå i min skinnflådda mun.

Var så trevligt och vi pratade o skrattade i 1,5 timme

 

 

Till top