ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Snart hej då till Gumman Tö

Allmänt Permalink1

 

Tisdag den 20 april 2010

Det tinar och tinar och alltfler vårblommor tittar fram, ja inte bar vårblommor utan även en del perenner- Är precis som om de stode färdiga direkt under snötäcket och så snart den är borta så sticker de upp sina halsar och säger ”Hallå här är jag ser du mig?” Jag blir så glad.

 

 

Kom ut på bron och såg den först röda minitulpanen sticka upp och skriker rakt ut av glädje. Det är bara att konstatera att jag är en vår och sommar människa som går i gång av solen. Sol och värme är drivmedlen.

 

Ett flertal nässelfjärilar flyger omkring och jag fikade ute liggande i badenbadenstolen och läste en trädgårdstidning och då kände jag ej av migränen som jag känt hela morgonen men när jag kom in så smyger den sig på så snart måste jag nog ta tabletter i alla fall.

 

 

Väntar på att onkologen ska ringa om nästa veckas behandling eller rättare sagt doktorstid.

 

Sen kommer sonens mentor och vi ska ha utvecklingssamtal här hemma. Känns så underbart att de kan ställa upp på mina villkor så jag får var med. Vi har ej fått underlaget till utvecklingssamtalet i förväg som vi ska ha, och hon erbjöd oss att skjuta på samtalet men sonen kan ej tänka sig vänta nå längre för han vill veta hur han ligger till och dessutom har alla kompissar haft sina samtal.

 

Magen är ur funktion idag eller snarare alldeles för mkt funktion men det är ju en biverkan som jag verkar få dras med, det jobbiga är att jag blir så urlakad på ork när allt rinner ign mig.

 

Nu är det kväll och migränen har lättat.

Utvecklingssamtalet gick jättebra, Man kan bara vara tacksam att det går så bra för sonen i allt och att mentorn är så nöjd. De kunde j komma på ngt som han skulle bli bättre i, till slut klämmer sonen fram, jag skulle vilja kunna skrivstil. Så nu ska mentorn leta fram ett häfte med skrivstilsövningar som han kan få öva sig i på sin fritid.

Jag var ju i höstas orolig hur min cancer skulle påverka hans skolarbete men det har ju gått över förväntan och han är så trygg som person och säger när något oroar honom. Han gav skolan betyg 8 och det tyckte fröken var ett jättebra betyg.

 

Dagens tanke: En som försummar att dricka ur 
erfarenhetens källa kommer att dö av 
törst i okunnighetens öken (med tanke på utvecklingssamtalet)

 

 

 

#1 - - sol:

Det syns att ni bor längre söderut än vi på Ersboda ;) Härligt att du kan komma dig ut i solen och få njuta av den lite.

Till top