ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Trädgårdsmässa och värkande rygg

Allmänt Permalink2

Fredag den 23 april 2010

 

Man brukar säga att synden straffar sig själv, men det stämmer inte i detta fall. För jag anser inte att mitt besök på trädgårdsmässan på Forslunda i em var synd, men det var fullt med gyttja på gångvägen och att gå med rollator i det var minst sagt tungt. Så nu ligger jag pall.

 

Men det var trevligt där på Forslunda och jag inköpte några uppmuntringsblommor till mig själv , träffade trevliga människor och såg en trädgårdsbok från ”Din bok” om att inreda trädgården som jag så  jättegärna vill ha. Tyvärr var den lite för dyr för mig.

Hade min assistent med mig som också gillar trädgård så det gav trevliga samtalsämnen

 

När jag legat hemma en stund och bara djupandats, ringde det på dörren . Hjälp var är peruken? Den har en benägenhet att ramla av när jag ligger, men ryckte åt mig den gamla schabbiga och öppnade dörren.

Där stod M, en god vän och undrade om jag orkade med besök. Ja visst bara jag får ligga.

Hon hade med sig ett jättegott nybakat matbröd och kakor. Vi fick en trevlig pratstund.

 

När hon for kände jag att ngn mat orkade jag ej ens tänka ut. Så vad gör man då?

Jo man skickar maken på pizzerian så han får köpa en pizza som jag och sonen delade. Fick maken ingen mat?

Nej han hade ätit födelsedagsfira lunch för I som praktiserat där så han behövde ingen mer mat idag.

Det var första ggn det var gott att äta pizza sen jag började med cancerbehandlingen.. Sonen var också nöjd med pizza för han var uttröttad efter två stora prov idag

 

Idag fick jag tre nya böneämnen för tre ungdomar och deras familjer.

 

Orkade ta mig för och ringa två samtal till sjukhuset som jag skjutit på hela veckan, dels till sjukgymnasten så hon ska titta på min onda v arm på måndag, dels till AHS så de kommer och tar prov på söndag.

Hoppas få sova i natt och få sova länge för jag är så trött av all brist på sömn denna vecka då jag ej kunnat somna.

Dagens tanke:
Livslust är att alltid ha
kommande projekt i ögonvrån.

 

 

 

 

 

 

#1 - - Pia:

Jag hoppas att du fått sova ordentligt inatt!!

Jaså, har det varit trädgårdsmässa? nåja, jag är ju vare sig bevandrad eller speciellt intresserad av trädgårdar. Får jag en kruka med någon fin blomma i så är jag nöjd!! ;o)

Skönt att maten börjar smaka gott igen.

Kram!

#2 - - Pia:

Just det.. M brukar vara i er församling va?! Jag och M är kollegor på Tolkcentralen! :o)

Till top