ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Tre Kristinor på handikapptoaletten

Allmänt Permalink2

Onsdag den 29 december 2010

 

Så var det dags för behandling igen. Jag mådde inge vidare när jag for för jag hade ej somnat förrän kl 04.30. Jag bara vred mig. Jag hade en tidig morgontid hos läkaren. Det är kul att när man anmäler sig i receptionen blir man påhejad med sitt namn. Jag kan ej räkna hur många gånger jag anmält mig i receptionen under alla dessa år, dels när jag gick på  koller sen mer än 25 år och alla cystor jag tagit bort i brösten innan det blev cancer för tre år sen och sen ibland flera gånger i  och när det var strålbehandling var det ju varje dag i fem veckor.

 

Läkarbesöket gick bra , mina värden var lite bättre än vanligt, de hänger ju alltid på ett hår om jag ska få behandling. Hon kollade hur svullen jag är på v sida och att jag har ett extra bröst av svullnad och det gör ont där mest varje dag och hon tror att sjukgymnasten kan hjälpa mig få bort en del vätska. Hon skulle skicka remiss till sg.

 

Så fick jag eget rum på cytmottagningen. Idag fick jag gulliga K som sköterska. De flesta är supergulliga men hon är alldeles extra gullig.,

Jag somnade ganska snabbt på predmedicineringen och jag är rätt lullig när själva herceptinet sätts igång. Eftersom man ger det så sakta för att min kropp ska orka ta emot det så tar det hela dan. Jag anade att sköterskorna tittade in till mig men jag orkade ej bry mig.

 

Så småningom blev jag väckt av en dålig son som ville hem från lägret och sova för han hade så ont i huvudet o var stå trött. Så jag ringde fadern som fick ge sig iväg. Han hade just skjutsat dottern som blev akututkallad på jobb

Själv var jag alldeles skakig och magen och huvudet hade börjat värka av behandlingen så när jag skulle på toa så fick jag be om hjälp Så till sist var vi tre Kristinor inne på handkapptoaletten. Gav gott skratt.Mitt arbetsterapeutsinne kan ju ej  låta bli, trots att jag mår så dåligt, att registrera hur tokigt de placerat toaletten

 

Sen blev jag sämre med migrän och ont över hjärtat och utstrålning ut i v arm så K ringde min doktor och de stängde av droppet ett tag. Men jag var beredd stå ut så de startade upp det men ännu saktare, plus att jag fick medicin för migränen. Men jag var ej klar förrän kl 18.

Sonen var så knäckt att han somnade i bilen hem.

 

Så nu är det två böneämnen för morgondagen, dels att han skall bli pigg så han får fara tillbaka till lägret och dels att jag ska må bättre så jag kan somna i natt. Just nu har jag feber av behandlingen.

 

Fick en uppmuntran via vän so jag ska länka här  http://www.youtube.com/watch?v=faKFcfytlxU

 

Dagens tanke: När jag är nere och min själ är trött och bekymmer kommer så reser Du mig upp så jag kan stå på berg.

 

"You Raise Me Up" "Du höjer upp mig" google översättning

When I am down and, oh my soul, so weary; När jag är nere och  min själ är så trött;
When troubles come and my heart burdened be; När bekymmer kommer och mitt hjärta blir belastat ;
Then, I am still and wait here in the silence, Sen är jag fortfarande och väntar här i tystnaden,
Until you come and sit awhile with me. Tills du kommer och sitter en stund med mig.

You raise me up, so I can stand on mountains; Du höjer upp mig, så jag kan stå på berg;
You raise me up, to walk on stormy seas; Du höjer upp mig, att gå på stormiga hav;
I am strong, when I am on your shoulders; Jag är stark, när jag är på dina axlar;
You raise me up... Du höjer upp mig ... To more than I can be. Till mer än jag kan vara.

You raise me up, so I can stand on mountains; Du höjer upp mig, så jag kan stå på berg;
You raise me up, to walk on stormy seas; Du höjer upp mig, att gå på stormiga hav;
I am strong, when I am on your shoulders; Jag är stark, när jag är på dina axlar;
You raise me up... Du höjer upp mig ... To more than I can be. Till mer än jag kan.

There is no life - no life without its hunger; Det finns inget liv - inget liv utan sin hunger;
Each restless heart beats so imperfectly; Varje rastlös hjärta slår så ofullkomligt;
But when you come and I am filled with wonder, Men när du kommer och jag är fylld med förundran,
Sometimes, I think I glimpse eternity. Ibland tror jag att jag skymtar evigheten.

You raise me up, so I can stand on mountains; Du höjer upp mig, så jag kan stå på berg;
You raise me up, to walk on stormy seas; Du höjer upp mig, att gå på stormiga hav;
I am strong, when I am on your shoulders; Jag är stark, när jag är på dina axlar;
You raise me up... Du höjer upp mig ... To more than I can be. Till mer än jag kan.

You raise me up, so I can stand on mountains; Du höjer upp mig, så jag kan stå på berg;
You raise me up, to walk on stormy seas; Du höjer upp mig, att gå på stormiga hav;
I am strong, when I am on your shoulders; Jag är stark, när jag är på dina axlar;
You raise me up... Du höjer upp mig ... To more than I can be. Till mer än jag kan.

You raise me up... Du höjer upp mig ... To more than I can be. Till mer än jag kan.

#1 - - Pia:

Jag bara älskar den sången.. Man känner sig upplyft när man hör den! Den är skriven av en norrman men det var Josh Groban som fick störst genomslag med den.. Jag älskar hans röst!!

Hoppas du och sonen mår bättre idag.. Kram!!

#2 - - Michaela:

En fullständigt underbar sång.

Får faktiskt rysningar när jag hör den.

Så mycket hopp i orden.



Och hopp ber jag om för oss alla inför vdetta nya år vars första dag är på väg mot sitt slut.



Kram

Till top