ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Han följer mig även genom natten

Allmänt Permalink4

Söndag den 14 februari 2010

 

Dagens TV gudstjänst mötte mig med ord ur psalt 121 och då kände jag hur livsmodet återvände

 

Jag är inte ensam. Det finns en som gått i mina skor långt innan jag föddes, Jesus som startade sitt liv i utsatta villkor, som var flyktingbarn, som utsattes för mobbning, hot och även när han var hyllad så vände det i utsatthet och död. Och ändå kunde han hela tiden se människor, hjälpa dem och ha omsorg om dem också mitt i sin egen utsatta situation. Det blev så stort för mig att jag ,vi har  en Gud som kommer underifrån och inte ovanifrån med en massa krav. Han går med mig både dag och natt.

 

Jag är föremål för hans omsorg även när det inte känns så. Det är lätt att tvivla när så mkt känns gå emot en och man tycker att det räcker med motgångar men på något sätt har jag ändå fått hjälp ta nya tag.

 

Tack alla ni som skrivit uppmuntrande kommentarer och ber för oss. Det hjälper.

 

Jag hade tänkt gå till kyrkan idag men kände att orken ej räckte så det blev tv gudstjänst men den gav mycket även om jag ej fick träffa några vänner.

 

Solen lyste så varmt så jag sa till maken att jag ville testa en liten promenad med sparken. Det var ljuvligt väder och jag orkade gå runt vårt lilla kvarter i sakta mak och prat med maken. Det är första ggn sen i somras så jag kände mig så nöjd. Att ha sparken att stödja sig på gör jättemycket

 

Igår var min utflykt till Lantmännen med maken för att köpa hem jord till omplantering  av mina lidande krukväxter, måste få det gjort medan min assistent är kvar.

 

I fredags fick jag en jättevacker blombukett av goda vännen M som verkligen lyser upp och värmer med sina gula färger.

 

I går höll jag på och gjorde ett alla hjärtans dag smycke. Var riktigt roligt.

 

Pratade med dottern igår . De var på en farm och vilade upp sig. De har inte varit till stan än så de kan skriva i sin blogg. Det kände lite avundsvärt när hon berättade att de legat i poolen som familjen har och suttit i solen, men det är dom värda för de jobbar hårt och lever under samma villkor som barnen på barnhemmet. De får hämta all ved i skogen och dra den hem så de kan elda för att laga maten till barnen. De har ingen siesta men kan ibland vara ledig ngn timme på eftermiddan  sen är det fullt jobb  igen tills de får lägga sig.

 

 

#1 - - FraudFeeler:

tack och lov att du hörs av igen! Och roligt att du fick njuta av solen och friskluften, hoppas det blir fler rundor så återkommer lite ork och lust, tror jag! Bra för maken att få en anledning att gå ut oså :-)

#2 - - Eva:

Hoppas att du kan njuta av dagens solstrålar, även om du ser dem genom fönstret. Vill också säga GRATTIS på födelsedagen eftersom det är den 15 februari när jag skriver detta. Tänker på er.

#3 - - Pia:

Jag vill börja med att gratulera på födelsedagen. Skönt att gårdagen blev en sådan bra dag, trots allt. Hoppas så att dagen idag blir ännu bättre!! Stora kramen från mig till dig!

#4 - - Elisabeth:

Grattis på födelsedagen. Många gratulationer från mig i dag eller hur...:-)

Till top