ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Ett Brustet Halleluja

Allmänt Permalink2

 

Tisdag den 26 januari 2010

 

Igår kväll kom makens chef med denna vackra blombukett från hans arbetskompissar.

 

Idag har det återigen varit en trött dag, sovit, träffat kuratorn som kom hit. Pratat med dottern, de arbetar otroligt hårt. Barnen saknar så mkt

De har ett konto dit man kan skänka pengar så det kan användas till barnen på barnhemmet. Flickorna, M och S skall renovera ett skolhus och måla det och dit behövs pengar, se deras blogg.

 

Man sätter in pengarna på konto i Swedbank 8420-2 913 456 173-8 Sara Elo och man skriver att det är till barnhemmet på meddelanderutan

 

Man kan läsa om barnhemmet på

http://www.arteco-orphanage.org/

 

Idag åt vi palt till middag som min snälla mamma kokat och skickat med mina syskonbarn som kom tillbaka till Umeå igår. Det var jättegott, vågar ej berätta för dottern vad vi ätit. Men hon kan väl få palt i försenad födelsedagspresent.

 

Jag har tänkt mkt på orden ett brustet halleluja. Det är så mkt i våra liv som blir fel, men också så mycket som öppnar upp, jag tänker att brustenheten är en del av livet och mitt i allt det brustna finns ett halleluja

 

Brustet Halleluja

När jag känner världens nöd
och ser lidande och död.
När mitt liv jag ej förstår
och det gåtfulla består.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.

När en frestelse får makt
och jag visar dig förakt.
När jag bryter dina bud
och min skuld är tung, O Gud.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.


När jag vänder mig från tro
och så känner tvivel gro.
När jag inte orkar be
om det under du vill ge.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.


Hittade denna psalm i psalmer från 2000 talet av Christine Falkenland

#1 - - FraudFeeler:

Så kul att de kommer ihåg honom! Skönt att höra att kontakten med Zambia kan upprätthållas.

#2 - - Maud:

Alltid trevlig med blommor! Så bra att de visade dig den omtanken.

Så vackra!

Till top