ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Trötter

Allmänt Permalink0

 

Tisdag den 1 juni 2010

 

Vaknade urtrött efter en riktig värknatt. Vad svårt det är att veta om man ska äta värktabletter när man tycker att de inte hjälper ett dugg, så jag tar inga. Sen hade jag så ont i magen efter vår trevliga grillkväll.

Det var jättegott men jag vågade bara äta lite grand, tog pyttesmå smakportioner men det hjälpte inte utan jag började må dåligt och har känt av det hela natten. Blir så lessen att man inte ska kunna njuta av god mat utan att få så ont.

Men vi hade en trevlig kväll i det sköna uterummet. Min efterrätt gick hem och idag blev jag uppringd om receptet så det var ju kul.

 

Idag har jag intervjuat en kvinna från Bosnien som ev ska bli sjukvikarie här, hon verkade bra så det hoppas jag ska bli av.

 

Dagens glädjeämne: Dottern har fått en månads sommar jobb på ett sjukhem, känns som ett riktigt bönesvar, nu gäller det bara att få jobb under juni o halva juli också.

 

Har varit så trött idag, är märkligt att blir jag för trött en dag av att jag gjort lite grand, (typ efterrätten) så ligger det kvar med ännu större trötthet dagen efter. Graden av trötthet är mkt högre än vad jobbinsatsen är.

 

Sonen  har jobbat hårt med matten ikväll med, han har repat hela årskurs åtta. Hoppas att det går bra för honom imorgon. Han har svenska prov också.

 

Ass var frisk idag, men hann bara en rad med jordgubbsplantor. Jag som tänkt vi skulle börja med att rensa i rabatterna denna vecka och ta bort det som spritt sig för mkt.

 

På em kom snälla B. Hon hade läst att jag gillade mjukbröd bakat i bagarstuga, så nu kom hon med smakprov på både mjukt och hårt. Gissa en som åt för mkt för att det var så gott!

 

Dagens tanke: Kom ihåg: Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!" (Christoffer Robins ord till Nalle Puh)

Till top