ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Jag fick styrkan från ingenstans

Allmänt Permalink1

Måndagkväll den 29 mars 2010

 

Ja orden är inte mina utan min fjortonårings. Han ropade på mig ikväll för att han ville att vi skulle tacka Gud för att han fick MVG på spanskan idag ,muntligt förhör , för han hade känt hur Gud var med honom o hjälpte honom.

Sen vi tackat Gud säger han,” jag vet att Gud hjälpte mig i Hemavan på sportlovslägret också. Andra dagen när jag åkte nerför backen kände jag att jag höll på ramla och då var det som om ngn tryckte upp mitt ben och jag föll inte och när jag kom ner insåg jag att det var Gud, för jag fick styrkan från ingenstans”

 

Gissa om mammahjärtat blir rört när man får höra såna ord från sin fjortonåring. Då känner man att det har varit värt allt att vara uthållig i bönen och försöka att visa vad Gud betytt i mitt liv och att man har lärt dom att man kan be till Jesus för allt i sitt liv och även att de inser att man får tacka när man får bönesvar.

 

Min förkylning har tilltagit under dagen så det blev ingen bönegrupp ikväll för mig. Varit lite rädd att jag fått bältros för jag har ett handflatsstort kliande område på ryggen på ena sidan om ryggraden, men det är svårt att se gn spegeln exakt hur det ser ut. Maken tyckte att det kanske passerade även lit till höger om ryggraden så vi får avvakta till imorgon, Läste att man kan få det när man har dåligt immunförsvar och även att det kan vara ä en biverkan till behandlingen. Hoppas innerligt att det inte är det.

 

Ikväll på väg till bönegruppen kom min goda vän M förbi med en ica kasse full med bullar och annat fika bröd som hon och barnen bakat åt oss. Jag blev så glad och rörd och tacksam. Nu har vi fika för hela påsken. Tänk att ha såna vänner. Får verkligen be Gud välsigna alla som ställt upp för oss under detta år, det är värt så oändligt mycket

 

Var får dagens barn sin kunskap ifrån kan man undra? Ikväll fixade sonen mina bilder som blev mikroskopiska i går och kunde också få till pärlguidens sida så jag kunde se bilder igen. Det kanske är för sent för röstningen men det känns bättre än kommentarerna ”som det är säkert fint men vi ser inte vad det föreställer som några skrivit

 

Ett ex på armbanden jag sytt

 

 

#1 - - Pia:

Grattis till sonens MVG!! Härligt.. och skönt att han kan hitta och få kraften den vägen..

Usch, inte bältros väl? Hoppas du piggnar till inför påsken så du kan njuta..

Vi åker till Norrbotten på torsdag och kommer hem på annandagen. Det ska bli skönt, men jag är mycket less på snö så jag hade nog kunnat ta en resa söderut istället.. om bara mamma följt med! ;o)

Till top