ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Loppis och vänbehållning

Allmänt Permalink2

Lördag den 20 mars 2010

 

Vaknade av att mina armar o händer domnat  så då var det bara att skaka liv i dem. För en gångs skull hörde jag ej att mannen vaknat, jag som alltid får kaffe på säng men en halvtimme senare kom han upp.

 

När jag läste tidningens föreningsnytt såg jag att det var Loppis på Nolia så jag sa till maken att jag ville dit. Han undrade om det var så förståndigt med tanke på smittorisken men jag är så less på att tänka på det jämnt så jag ville fara i alla fall.

 

Tyvärr var viljan större än orken för jag blev så rysligt trött av allt folk och trängseln. Att gå med rollator är inte lätt om man vill se ngt på borden. Så fynden inskränkte sig till vita plastkrukor och bullar som A ville ha för vi har ej haft bullar på länge i frysen eller på kaffebordet.  Det roliga var att jag träffade en vän som jag ej träffat på länge länge och så roligt få uppdatera sig hur hon hade det och fick även veta, att även hon ber för mig. Träffade även två andra vänner så de mötena var loppisbehållningen.

 

Åter hade det kommit snö så det vart skottning för son o make även idag.

Tittade litet på mina gamla frön o satte lite lite grand. Få se om det gror och om jag orkar med att skola om dem sen.

 

Fick tag i dottern i Afrika så jag kunde känna mig lite lugnare hur hon har det.

 

Stöttat sonen i spanska läsningen. Jag kan inte ett ord spanska men sonen tyckte ändå att jag varit till hjälp. Drar en del slutsatser från de andra språken jag läst så det hjälper lite grand.

 

 

”Enjoy this moment for this moment is your life”

 

#1 - - Michaela:

Gläder mig verkligen med dig Kristina att du fick en dag med möten med viktiga människor.

Det är stort.

En fin söndag önskar jag dig!

#2 - - Pia:

Japp, det är som du skrev.. Jag törs inte bevista några loppisar nu för jag kan inte släpa hem saker när jag försöker bli av med saker.. Det är nog illa med att jag ska ha bord på Ersboda FH nästa söndag.. då har man ju möjlighet att gå runt och kolla innan alla andra får komma in.. Då BRUKAR jag alltid fynda något, vilket i nuläget INTE är så bra!!! ;o)



Skönt att du fått tag på dottern. Hoppas allt är bra med henne..

Till top