ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Seg dag.

Allmänt Permalink2

Måndag den 22 mars 2010

Kände mig halvfebrig imorse

Jobbar lite med smyckesidan men det går i ultrarapid. Sonen kom på att jag måste gå in via Internet Explorer för jag har ngt konstigt radbyte i Mozilla Firefox men det är minsann inte lätt att fixa det ändå. Framför allt tar det en massa tid, tror nästan det tar mer tid att fota, fixa till bilderana och lägga in på datorn med text än göra smyckena, åtminstone för en novis som jag.

 

Var på Media market en snabbis  för få komma ut men inget blev handlat.

 

På eftermiddan skottade sonen fram sin cykel. Den stod under en presenning längst inne i trädgården så det blev en riktig motionsrunda att få en väg dit och sen skotta fram hela presenningen  ssk som snön är meterdjup. Men enl honom fanns det grönt gräs under presenningen! Så kanske ett litet hopp om vår nån gång i framtiden

 

Ikväll bakade sonen äppelmuffins mellan spanskpluggandet. Vet ej om det var motionsskottningen som lockade fram bakivern, i alla fall smakade de gott till kvällskaffet. Han ska ha prao om några veckor och vill vara på ett bageri så få se om vi lyckas hitta en plats till honom.

 

Att tänka på:

Jag har lärt mig att det enda en människa ibland behöver är en hand att hålla i och ett hjärta hos någon som förstår

 

#1 - - FraudFeeler:

så kul att sonen gillar att baka, det luktar så gott! Inte minst värdefullt för dig som bakar så mycket själv annars...

#2 - - Pia:

Ja, hemma hos oss är det då rakt inget barn som bakar!! ;o) Så mysigt.. och gott!!

Ja, solen är ju här så förhoppningsvis så smälter snön nu, sakta men säkert.. Så vi får se lite växtlighet.. Kram!

Till top