ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Grupptrycket hade effekt

Allmänt Permalink3

Tisdag den 18 maj 2010

Jag lyckades med Guds nåd att genomgå behandlingen idag så grupptrycket på Gud hade effekt.

Fick sova hyfsat och for tidig morgon hemifrån.

Jag fick ligga i vilrummet på en gång och min doktor var i tid. Hon tycker jag är så svullen så hon dubblade min vätskedrivande medicin, så nu blir det spring

.

Hon satte även in värkmedicin för mina värkande leder. Vi tar en behandling i taget o väger fördelar och nackdelar från gång till gång säger hon.

På cyten fick jag eget rum. Först fick jag premedcin, cortison, alvedon och tavegyl

De startade sen behandlingen ännu saktare än dubbelt saktare. Passade på att äta av min medhavda magsäck i småportioner. Somnade gång på gång

Efter drygt halva behandlingen började jag må illa, frysa och bli yr. Då stannade de upp behandlingen och jag fick en spruta primperan mot illamåendet.  Mådde tjuvtjockt och orkade ej läsa, konstig halvslummer.

Så småningom startade man upp behandlingen igen. Min rara doktor tittade till mig.

 

Sista timmen kom maken upp o satt hos mig så då gick tiden lite fortare.

Så hela den vackra sommardagen gick åt till att ligga på sjukhuset. Men jag är så glad att jag kunde få hela behandlingen även om jag mår halvtastkigt nu.

 

Har använt kvällen  till att försöka lära sonen använda passare. Förstår ej att de inte fått träna på det i skolan, det hade  vi tidigt under vår skoltid och vi gjorde en massa konstverk med cirklar mm som vi färglade i varann.

 

Nu stundar cortisonnatten då jag brukar vara speedad så jag tror jag ska lägga upp ett förråd av mat och underhållning för de vakna timmarna

 

Dagens tanke; God hälsa är det som får dig att känna att just nu är den bästa tiden på året

#1 - - Pia:

Så skönt att behandlingen gick så bra som den gick.. Hoppas att du får fortsätta att må hyggligt nu. Tack Gud för att du lyssnade på oss!

Har du många behandlingsomgångar kvar? Mitt minne är inte som det borde, trots att du säkert skrivit om det..

Kram på dig!

#2 - - Pia:

Torsdag idag.. jag hoppas att du är okey! Tänker på dig!! Kram!

#3 - - Michaela:

Skönt att få läsa att du trots alla svårigheter, all smärta är vid gott mod.

Du är ofta i mina tankar och förböner!



kram

Till top