ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Jag har haft ett bra liv!

Allmänt Permalink3

Torsdag den 6 maj 2010

 

Oj vad många besökare jag haft idag när jag inget orkat skriva. Hoppas ni kommer igen

Min arm är en gnutta bättre idag men bara vilat idag, blir ganska så trist när man ej kan använda sina händer ens till att skriva.

 

Fick två trevliga besök idag och det gör att tiden går fortare, dels goda vännen M som kom o drack kaffe och sen goda vännen I som återigen kom med god mat till oss. Hon är verkligen en gudasänd ängel. Det smakade så bra och jag kände mig så lycklig.

 

Sonen kom från skolan o var helt slut, haft 8 timmar idrott utomhus, ont i kroppen, huvudet, halsen, orkeslös mm, somnade på eftermiddan över en timme så då är han ej frisk. Kan vara pollen som är igång. Blir nog ingen skola för honom imorgon

 

I alla fall säger min kloke son när vi diskuterar mitt hår eller frånvaron av hår, ”mamma jag tycker inte det gör så mkt att du inte har hår, det har gått bra att se dig utan peruk.

Förresten visst har du haft ett bra liv? Du har fått mig, M(syster) och pappa. Det måste ju vara bra?”

Kan man annat än att hålla med då, visst jag har varit med om en massa elände och brottats med sjukdom och olyckor men jag har ett bra liv ändå, trots alla biverkningar och smärtor. Jag är omgiven av kärlek och omtanke.

Visst har jag en klok son som kan se det?

Sen sa han,”jag känner ingen som varit med om det du varit med om, och ändå orkar vara glad. Du är faktiskt speciell” Åh vad han gör mig glad

 

 

Nu ska jag ej pressa händerna mer

 

Dagens tanke: Att ha ett bra liv beror ej på hälsan, utan på att vara älskad (utifrån sonens tankar)

#1 - - Petra:

Läst igenom lite från början för det är första gången jag såg din blogg. Men tänkte bara säga att: för att orka kämpa måste man vilja.



Mycket glädje / Petra

#2 - - Tätti & Peo:

Ingen är som Du min vän, du är helt unik, ingen är dig lik och gud har avsett nåt alldeles speciellt med ditt liv...

#3 - - Pia:

Håller fullständigt med din son!!! Jag är förundrad över din positivitet trots allt elände som du och familjen råkat ut för.

Kram igen!!!

Till top