ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Ingen rolig natt

Allmänt Permalink4

Fredag den 29 april 2011

 

Det är bara att inse att min mage  inte alls gillar  all denna smärtlindring Vaknade av en vedervärdig halsbränna, och höll aldrig på att kunna somna igen.

 

Så på morgonen vågade jag knappt ta nån smärtlindring. Ringde onkologen för att rådgöra. Idag var det den andra gulliga K som satt på rådgivningen. Hon skulle också  kolla om tid för läkarbesöket och vad jag skull göra åta att jag har så ont i magen också

 

Men jag bestämde att det inte fick hindra mig. I månader hade jag o ass pratat om att vi skulle på trädgårdsmarknaden på Forslunda. Så med ytterligare lite smärtlindring så for vi.

 

Det var bara att konstatera jag skulle kunna bo i ett växthus och min själ skulle må så gott. Tänk ett växthus eller ett uterum där jag kunde ligga, där jag kunde så och där jag kunde pärla när jag ej sysslade med växterna. Att bara andas in växthus luften gör mig så gott.

 

Tänk om ett under kunde hända så jag fick ettdera

 

Vi tog en rätt snabb vandring, fastnade vid E bord och hennes fina plantor, så det blev en vit löjtnanshjärta, en blå alpgentiana  och en blå näva. Var så sugen på en pion också men sparade mig men ass föll för en sån. Inne i Forslundas växthus blev det en blommande chili och en basilika och ett växtstöd i rostig järn. Men då var jag både trött och hade ordentligt ont. Ass stod i den långa kön för betala så jag skulle slippa stå stilla och få röra mig.

 

 

Jag hade tänkt fara på begravning sen efter en cancersjuk vän, men var tvungen backa för jag insåg att jag inte skulle klara mig själv där med att resa mig upp ur baden baden och förflytta mig, det är lättare att gå än att resa och lägga sig Men jag var där i hjärtat.

 

Oj vad sängen var skön när jag kom hem. Och mer medicin krävdes. Men det var så gott för själen att ha varit där.

Nu längtar jag till vi kan sätta ut det vi köpt.

 

Resten av dagen tillbringades i sängen. Fick migrän sen också. Jourläkaren ringde men vågar ej sätta in  ngn annan medicin när jag är så känslig. SÅ jag ska pröva med Link tuggtabletter och se omja gkan minska på smärtlidringen. Så det är som vanligt ett val mellan pest eller kolera, magen eller ryggen

 

Maken var på demonstrationen som kyrkan dragit igång, påskuppropet ang de sjukskrivna.

 

Sonen och jag lyckades få ihop middag av rester  i kylen och sen for han och A och handlade. När jag är med och handlar så kommer det med lite av varje, sånt som jag ser vore bra, när A handlar så blir det det det som står på listan

 

Numera får vi posten så sent på eftermiddan, så det blev kväll innan den kom in.  Men oj vad glad jag blev. Det var riktig post. Ett jättefint handgjort kort från C som själv kämpar och ett paket med uppmuntringschoklad och handkräm från omtänksamma M. Det gjorde kvällen.

 

Maken hostar o hostar, nu måste den snart ge sig för på tisdag ska han sjunga på fängelset.

 

Dagens tanke: Ett försök att åstadkomma goda prestationer med fel inre klimat är som att försöka få ett frö att gro i frusen mark

 

 

#1 - - Skrivmoster:

Trots allt som hindrar och förpestar, så blev det en ljusglimt där på trädgårdsmarknaden!



Jag önskar verkligen att du skulle få ett växthus eller uterum - en plats där du kunde få njuta av det du älskar - växtlighet!



Hoppas du får en fin Valborgsmässoafton med en mage som håller sig lugn...

Kramar får du från mig!

#2 - - Anonym:

Jag ska verkligen be om ett under....helst om två för dig min vän.

Du BORDE få bo i ett växthus.

Säker på att det skulle lindra smärtan också....

Många varma tankar och kramar!!

#3 - - Pia:

Kan du inte få smärtlindring genom suppar istället för tabletter som du måste svälja och som din mage reagerar så illa på??



Jag känner igen det där med handlingen.. Om maken åker själv, ja då blir det enligt listan.. Det blir sååå mycket dyrare om jag följer med.. Men å andra sidan, jag vet ofta vilka saker som håller på att ta slut och som måste införskaffas när jag ser dem i affären!! :o)



Jag skulle önska att du finge få ett växthus.. Åh, jag hade tänkt fara på Forslunda men glömde bort det.. Är det även i morgon??



Önskar er en skön Valborg! Kram!

#4 - - Cecilia summerar:

Ja, också jag önskar ett under och att dina smärtor ska få försvinna som gamla kvistar i en majbrasa. Och när elden har slocknat ska nya gröna små blad börja spira.



Tack för att du orkar engagera dig i andra, till exempel mig, mitt i ditt eget.

Stor kram!

PS. Mejla mig gärna din postadress

Till top