ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Total avsaknad av ork

Allmänt Permalink2

Tisdag den 30 augusti 2011

 

Vaknar med en intensiv smärta i skuldran och armen.  Men solen skiner idag och lockar mig ut.

 

Vi tog fikat ute på gården sittande på halvfuktiga dynor som jag glömt ute över natten.

 

Efter lunch tog vi en tur till plantagen och jag kunde konstatera två saker, dels att deras rosor var dyra och dessutom inte vad jag ville ha och dels att jag inte har någon fysisk ork. Jag höll på att tuppa av  bara genom att gå genom affären. Sen var jag totalt slut.

 

La mig i solen när vi kom hem, men var alldeles skakig.

 

Gulliga I kom med en paj till middag.  Så glad över det och över pratstunden vi fick i trädgården. Middan smakade jättebra och kryddades av solens sken.

 

Sen har jag bara legat på sängen och inte orkat någonting. Hur ska det gå om jag inte hinner återhämta mig innan behandlingen? Mer krafter är bara av nöden.

 

Ikväll ringde en god vän och bjöd oss på pajknytis på fredag. Vi fick en lätt uppgift, att ta med dricka. Så trevligt att få åka bort, det blir något att se fram emot.

 

Pratade med goda vännen B som inte tyckte det var så klokt av mig att sluta med all smärtmedicin på en gång. Och hon har nog rätt. Så ikväll ska jag ta ngt så jag orkar med undersökningen på hjärtat imorgon.

 

Har hjälpt dottern att få in sina betyg och intyg till kommunens öppna ansökningar om jobb. Hoppas hon ska få ngt snarast som är fast, så hon inte måste ta  vik.pass varenda dag utan att få ledigt som hon gör just nu för hon är så rädd bli utan jobb.

 

Dagens tanke: En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor

 

 

Åter en blomma från min härliga trädgård

 

 

 

 

 

#1 - - Pia:

jag förstår inte.. varför har du trappat ut smärtlindringen? Om du fortfarande har ont? förvirrad



Här blir det födelsedagsfirande idag.. Numera är vi alltså bara vuxna i familjen! Känns lite konstigt.. hahaha..



Kram fina du!

#2 - - FraudFeeler:

Så vacker!!

Måste komma på dagen och titta lite...

Till top