ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

När vi gör oss sårbara växer vi i styrka.

Allmänt Permalink3

Onsdag den 23 februari 2011

 

Åter skriver Marcus Birro saker som tar i mig.  Hur ofta vågar vi visa oss sårbara för varandra? Egentligen handlar krönikan om att viljan inte är fri men jag fastnade för den här raden ” När vi gör oss sårbara växer vi i styrka”.

 

Hur ofta vågar vi säga att vi inte orkar, att vi har det tungt?  Är det inte så att i det längsta visar vi upp en yta för att vi dels tror att andra inte orkar med att se oss svaga, dels för att vi inte vågar /orkar visa den svaghet vi kämpar med och för att vi är rädda vad som ska hända om jag släpper på ytan? Finns det ngn som tar hand om mig där nere på botten?

 

Jag går med mycket såna här tankar bla beroende på att jag snart ska predika om den kämpande tron på Vasakyrkan. Det är ett långt födande

 

 

Länk till Birros krönika

http://www.expressen.se/kronikorer/marcusbirro/1.2340870/marcus-birro-den-fria-viljan-ar-aldrig-sarskilt-fri.-den-ar-sjalvisk-och-hadande.

 

Hade en jobbig natt. Vaknade av att jag hade så ont i nacken att jag fått migrän. Höll inte på att kunna somna om igen för jag mådde illa av smärtan.  Till sist somnade jag men nacken var som ett stelt värkand parti som tog över allt. Massage muskelkräm och panodil blev dagens sätt att överleva. Ute var det så gudomligt vackert idag med gnistrande rimfrost i träden, som ett sagolandskap.

 

 

 

Hade dessutom Gudstjänstutskottet ikväll så det blev mer kräm o panodil.  Men som tur är kommer de till mig så jag slipper fara iväg för det vet jag inte om jag fixat. Vi var effektiva kändes det som o H hade med sig gott fika

 

Sen blev det en sista genomgång av matten med sonen. Hoppas o ber att det ska gå bra på provet, han har verkligen legat i o tränat. Det skulle betyda så mkt för honom .

 

Dagens tanke: Den som kan skratta där han kunde ha gråtit får tillbaka livslusten.

#1 - - Skrivmoster:

Marcus Birro är en stor favoritkrönikör hos mig. Han har så många sunda och djuptgående tankar, som jag tar till mig.

Jag brukar säga, att "min svaghet är min styrka"... Det ligger mycket i det.



Hoppas att du får en bättre dag fri från migrän och nackbesvär i alla fall.

Här fortsätter kylan... kanske hos dig med?



Lycka till med din predikan!

Varm kram från mig!

#2 - - Michaela:

Du min kämpande vän är en levande illustration till den predikan du ska hålla i Vasakyrkan.

Du kämpar och lyckas dessutom ge kampen vingar av glädje!



Kram!

#3 - - Pia:

Huva så jobbigt med nacken och migränen..

Jag håller tummarna för att det gick bra för sonen och hans matteprov!!

Kram!!

Till top