ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Min vän Linda är död

Allmänt Permalink4

Tisdag den 29 mars 2011

 

Känner mig så lessen. Under min bloggtid fick jag ganska snabbt kontakt med Linda sen hon fått bröstcancer ihop med sin graviditet och vi har följt varann under kampen med behandlingar och smärta och frågor. Hon hade fyra små barn, blev årets mama , var en sån kämpe och ville så mkt, var en fantastisk fotograf och ville mest av allt få se sina barn växa upp. Men hennes cancer spred sig och behandlingen hjälpte inte

 

I Helgen blev det allt svårare för henne och idag somnade hon in. En låga har släckts allt för tidigt tycker man.

 

Ord är så fattiga och frågorna är så många..

Nu står vi där i undran och sorg och jag tänker på hennes barn, hennes man, mamma och pappa och hennes vänner. Så outsägligt svårt det måste vara.

Men jag ber att Han som gått före, längst in i ångesten, ska vara där och trösta och bära. För mig är Gud den enda som kan trösta och bära i en sån situation och jag ber att Lindas familj ska få uppleva att de inte är ensamma utan att det finns ett hopp och en frid trots allt

 

Ens egna bekymmer blir så små i det stora perspektivet av liv och död. Tårarna rinner …..

 

Dagens tanke: Var rädda om varandra, livet är för kort för att slösas bort.

#1 - - Pia:

Så sorgligt! Att tvinga lämna sina barn, att inte få se dem växa upp. Nej, det är fruktansvärt!



Följde också en blogg tidigare.. Det var en tjej som hette Sandra och det var så jobbigt att logga in där och fasa för att få läsa det där sista inlägget där det stod "nu har en kämpe somnat in".. Det var en kvinna som jag inte kände och vi hade ingen kommunikation ens på bloggen. Jag läste och kommenterade ibland men inget mer.. Och ändå så kändes det jättetungt att få veta att hon dött! Märkligt hur nära man kan komma en människa trots allt!

Kram vännen!

#2 - - Cecilia summerar:

Ja, oj så tungt det måste vara, inte bara för familjen utan även för dig och andra som har delat sjuksdomstiden med Linda.

Varma tankar

#3 - - Skrivmoster:

Det gör så ont... och jag blir oerhört ledsen fast jag inte alls känner Linda. Mina tankar går med värme till hennes familj i denna svåra stund.



Så sorgligt ...



Kram till dig vännen!

#4 - - Michaela:

Så tungt.

Ber för Lindas familj med dig.

Det är särskilt svårt när barn förlorar en förälder alltför tidigt.



Kramar om!

Till top