ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Taccosfest men blev sjuk

Allmänt Permalink2

Onsdag den 28 sept 2011

 

Så trött när jag vaknade, somnade så gott ovanligt tidigt så jag bad dottern som var på bönegrupp  att väcka mig när hon kom hem så jag visste om det. Det gjorde hon men då hade jag problem med att somna men till sist efter suduko gick det

 

Sen gick morgonen fort,  hade fm behandling.  Taxin kom i tid med en av mina favoritchaufförer. När vi skulle hem var jag klar i förtid och eftersom taxin hade väntat på mig så  for vi från sjukhuset och hade hunnit en tredjedel avvägen när han fick ett anrop att en till skulle med i bilen. Då fick vi sno och då blev det en massa omvägar och kringelikrokar som satte sig i mitt huvud. Tanten som skulle med visade sig vara dement och pratade med sig själv hela vägen. Men innan vi var hemma mådde ajg rejält dåligt

 

Jag hann bara vila en stund så skulle vi på tacoslunch på Frösunda, mitt assistentbolag.  Det var trevligt och gott. Jag hade med lite smycken till försäljning så åtminstone en fusad glasängel fick jag sälja. Maken var ombedd att sjunga och spela gitarr och vi fick träffa den nya personalen.

 

Men när jag kom hem blev jag så dålig. Tålde tydligen inte maten, för fett och blev för mätt fast jag bara tog en portion. Jag låg med värmekudde, och mådde så illa och frös . Till slut somnade jag. Då ringde en vän från Kyrkan I att hon bakat sockerkakor som hon ville ge så hon kom cyklande med dem. Jättesnällt. Tyvärr orkade jag inte vara sällskaplig. Sen sov jag igen .

Är som att det måste värka ut.

 

Blev lite bättre fram mot kvällen så jag orkade ha gudstjänstutskottet här. Det var trevligt få vara med

 

Nu ligger jag här och har mer ont, förmodligen gillade magen ej det goda fikat. Har förhört sonen på spanska trots att jag inget kan.

 

Hoppas på en bättre morgondag.

 

Dagens tanke: Vakna upp varje morgon med tanken att något underbart ska hända

#1 - - Maud:

Onödigt att du ska behöva samåka när du har det som du har det!? Kan man inte få ett intyg fr beh läkare på att få slippa? Du borde kunna få ledsagning m egen bil tor sjukhuset också. Det räcker ju ändå. Hoppas magsmärtan ger sig och att du får må bättre i morgon. Kramar i mängd

#2 - - FraudFeeler:

Hoppas du haft en bättre dag idag (torsdag).

Det blev ju faktiskt lite sol så jag hoppas att den lyckades lysa på dig!

Till top