ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Curling

Allmänt Permalink2

Måndag den 30 januari 2012

 

Varför är måndag morgnar så trötta och varför är behandlingsmorgnar extra trötta? Jag vet inte om morgnar rent språkligt kan vara trötta men det är så det känns. Som om de vore personer som sprider en tung dimma över en.

 

Stegen är tunga och det beror inte på att jag lägger mig försent söndag kväll men delvis på att  jag har svårt att somna , men det är mer än så.

 

Så imorse var det trögt och ändå hade jag lyckats få lägga behandlingen till kl 10  och inte kl 8.

 

Jag hade curlat mig själv kvällen innan med att förbereda allt jag behöver ha med mig till en hel dag på sjukhuset, termos, bröd att göra mackor av, gamla tidningar så jag har  ngt att bläddra i, nyladdade telefoner . Men mackorna och kaffet var tvungna att göras på morgonen så de kändes fräscha inför en hel dag utan kylskåp. Men jag gillar att ha planerat  i förväg så långt det går.

 

När jag kom till onkologen hade det blivit fel på min beställning, så jag skulle få vänta 45 minuter tills cellgiftet kom. Under tiden fick jag koksaltdropp. Sen fick jag cortison och Odensatron intravenöst och sen somnade jag till efter 10 i hörlurarna.  Vaknade till när droppet kopplades. Men sov till ca 12.30 , sen fikade jag mitt medhavda fika för att inte må så illa.

Slötittade på tv och då får jag ett överraskningsbesök. Då kom I. Vi hade konstaterat på kyrkan igår att vi inte hunnit träffas på så länge, det var så kul få prata bort tiden. Sen kom M som var på besök på onk och henne hade jag ej träffat på många år så det var roligt även platsen och orsaken inte är rolig.  I var kvar till jag var klar. Behandlingen avslutas med en halvliter dropp.

 

Skönt få komma hem.Med posten hade det kommit kort, dumlekola och pennor Så roligt få en sån uppmuntran.

Trött men kunde äta lite till middan.

 

Sen har bönegruppen varit här. Eftersom jag inte kunde fara på sammanträde på kyrkan, alldeles för yr och illamående, så passade det att de kom hit och pratade bort mitt illamående och vi fick be tillsammans.

 

Så skype ringde dottern och det var så roligt få prata. Men nu mår jag så illa så jag ska försöka se om jag kan somna. Ska ta fasteprover imorgon innan behandlingen så jag får inget äta nu.

 

Nu ska jag curla lite inför morgondagen om hjärnan orkar gå igång

 

Dagens tanke: Vänner är en skattefri förmögenhet

#1 - - Ingela:

Kristina så duktig du är! önskar att jag på ngt sätt kunde lindra det du går igenom, men jag gör det på det sätt som vi båda känner så väl. Går bönernas bro... DEN bär!

#2 - - Cecilia summerar:

Vilket bra uttryck - att curla sig själv! Det gjorde du bra!

Tänker mycket på dig, Kristina. Kram

Till top