ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Rabarber var är du? Och stort tacksägelseämne

Allmänt Permalink5
Tisdag den 29 maj 2012

Upptäckte just att två inlägg inte publicerats, dels gårdagens Däckad och dels torsdagens  Jesus helade dotterns Ipod så nu har jag lagt in dem,. Inte konstigt att jag inte fått några kommentarer på dessa då ni inte kunnat läsa dem

Nu kommer dagens inlägg

Fortsätter och mår dåligt. Håller på svimma stup i kvarten. Bara på förmiddan kände jag av det 10 ggr. Jag kan inte böja på huvudet och titta neråt eller i en låda då är det färdigt. Tur jag har min  ordinarie ass som har koll på mig och känner mig.

Så här dåligt mådde jag inte förra gången, så antingen är det att jag fått mer strålningar o är trött av det och att varje herceptinomgång ökar på biverkan eller så är det att förra omgången åt jag panodil flera ggr per dag för smärtorna i revbenen.
Är jag inte bättre imorgon så tar jag panodil för  att se om det ger ngn förändring för så här orkar jag inte ha det.

Hade strålningen mitt på dan och visste inte hur jag skulle orka, var totalt färdig när jag kom hem.  När jag ätit och vilat kändes det lite bättre.
Vi gick ut för jag skulle få lite frisk luft. Jag låg medan ass började lyfta upp pionen. Den har inte blommat på 18 år så nu får den en ny chans med att lyftas lite högre och lite gödsel. Eljest vet jag inte om den får stå kvar, det är i så fall för sin fina bladfärg.

När ass skulle ta upp jord i komposten upptäcker hon spår av rabarber och helt plötsligt ser vi tre platser med små rabarberskott. De hade överlevt i komposten under vintern,  små bitar hade nog hamnat där när växthuset skulle på plats, den stora plantan dog ju.

Nu fick de små bitarna gödsel och hamnade i skyddat läge med sol. Blev sååå lycklig över detta fynd. Sen var det dags för ass gå så vi hann inte vad jag tänkt.

Jag försökte få sonen att förstå att middan var buffé, det vill säga man fick välja på 4 små rätter, äh säger han, det är rester som inte räcker till mer än en person. Tänk att han genomskådade mitt försök att göra maten mer lockande. Min aptit är lika med noll.

Skrev klart en ”artikel” som LM ville ha, jag vet inte om det var  till Vårt Budskap, men sanningen att säga var jag så trött när hon ringde i går och ville att jag skulle skriva att jag inte fattade vad det skulle vara till, förhoppningsvis fattade jag vad jag skulle skriva om. Egentligen tycker jag att det är roligt att skriva bara jag kommer igång och har något att skriva om.

Maken jobbar tre kvällar denna vecka plus heldag, inte blir det mkt kraft över att göra ngt.

Men ett tacksägeleseämne som dessutom kom med raketfart är att jag får behålla mina assistenttimmar. Tänk att det finns kloka människor som ser o förstår.

Dagens tanke: Att oroa sig är att bära morgondagens börda med det som är kraften för idag, det är som  att bära två dagar på en gång.
Det flyttar in morgondagen i förväg in i dagens dag. Oroandet tömmer inte morgondagen på dess sorger, det tömmer dagen på dess ork

#1 - - Tolmia:

Men nu blev jag glad för det där med dina assistenttimmar. jätteviktigt tänker jag att du får den hjälp du ska ha både för din egen del men också för att kunna påta i trädgården. För det är sååå viktigt för att bli pigg fortare att ha något sådant som en trädgård att sköta. Och då behövs ju ass.

Sen lider jag med dig att du är så trött och inte mår så värst bra efter alla behandlingarna.

Att det är så mycket biverkningar.

Jag önskar och hoppas att det blir bättre snart.

Ber för dig.

Kram

#2 - - Kaela:

Jätteglad att du får behålla dina assistent-timmar!!!

Verkligen bönesvar!



Kramar om!

#3 - - Sonia:

TACK GODE GUD för att du får behålla ass.timmarna !

Hoppas nu att allt annat också vänder i rätt riktning. Ytterligare en vän i USA har lagt till dig på sin bönelista. Hur kan Herren stå emot denna väldiga här av förebedjare ! Stor kram

#4 - - Sanna:

Gud sände dig en sådan människa tror jag

Jag är glad för din skull

#5 - - sol:

Så bra att det inte krånglade med assistenttimmarna!

Till top