ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Bojkotta Bonprix

Allmänt Permalink4

Måndag den 29 oktober 2012

 

Trött och ont i huvdet.

 Inskolning även idag. Tyvärr hade hon glömt allt hon sett i fredags  Känner i hela ryggen att massagen inte blev vad den borde.

Ägnade förmiddagen åt att ringa ett flertal samtal

 

Fortfarande inga pengar från bonprix. Nu är det fem månader sen de behöll mina pengar. Betala aldrig med kort i förväg till dem. Jag har ringt  flera gånger, jag har mailat dom och hela tiden lovar de att jag ska få mina pengar Men inga pengar har kommit. Jag undrar hur hög räntan skulle ha varit om jag varit skyldig dom pengar i fem månader?

 

Nu påstår de att pengarna är utbetalade men  inga pengar  finns på mitt konto. Så mitt råd är handla aldrig av bonprix och gör ni ändå det betala aldrig i förskott om du tror att du måste returnera något

 

Sorterade papper på eftermiddan men det tålde inte min nacke, den lilla rörelsen att böja huvdet o vrida lite grand , det var ödesdigert för nacken.tagit huvdvärkstabletter som inte hjälpte.

En till som har huvudvärk är dottern, Hon har haft huvudvärk i två veckor, Inga tableter hjälper. Nu ska hon gå till doktorn så jag höll på kolla med försäkringen för få veta hur hon ska gå tillväga. Be gärna för henens huvud. Det finns nya uppdateringar på hennes blogg. om man vil kommentera så  klickar man på datumet så kommer kommentatorsfältet upp

 

For på bönegruppen men mitt huvud värkte hela tiden så det tog bort en del av glädjen.

 

När jag kom hem luktade det nybakat i garaget, i datarummet luktade det pappalimpa men när jag kom till hallen kände jag ingen doft.  Hade luktsinnet bedragit mig?

Nej .nybakad limpa väntade på mig och nykokt kaffe

 

Dagens tanke: Plågan kan vara det frö
ur vilken lyckan spirar.

 

 

#1 - - Fraudfeeler :

Det ska mycket till för att överträffa den känslan: lukten och att någon har bakat åt mig! Hoppas du kunde njuta efter förtjänst.

#2 - - Pia:

Nybakat.. mmmmm!!! :)
Men skämmes på Bonprix!! Att de inte förstår att man kommer att bara prata dåligt om företaget till alla man känner... Dålig PR för dem och otroligt irriterande för dig att inte få dina pengar tillbaka! :(
Ber för att både din och dotterns huvudvärk flyttar sig till den som bestämmer på bonprix istället.. Jag menar, ett par dagar i allafall! ;)
Skämt åsido, hoppas hon får hjälp med värken.. och du också förstås.. Kram!!
PS. Jag ska försöka uppdatera på bloggen, men säkrast är nog att följa mig på FB istället! :) Verkar inte ha inspiration nog att blogga.. Nu göra mig i ordning för jobbet..

#3 - - Cecilia summerar:

Ledsen att både du och dottern har så ont :-( En bön för er båda.
Jag hoppas att vikarien lär sig så du kan känna dig trygg.
Kramar!

#4 - - Signhild Skrivmoster:

Så trist att behöva strida för att få tillbaka det som är ditt - pengarna! Hoppas att de inte luras och får dåligt rykte. Jag har aldrig handlat av dem.

Huvudvärk är jobbigt och jag tänker på M. som haft det så länge. Vi får be för henne att det ska ge med sig eller att hon får en förklaring och hjälp.
Jag har inte börjat läsa hennes blogg eftersom den inte var "öppen".

Härligt med nybakat bröd! Det är ljuvliga dofter!
Ha det så gott idag. Här har snöat en hel del och nu regnar det ...
Kramar!

Till top