ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Tån och tån och tån igen

Allmänt, andligt, biverkningar Permalink1

 Torsdag den 29 augusti 2013

 

Tå följetongen tar nog aldrig slut. Mådde ju inte bra igår o inte idag heller. Tid på förmiddan hos dsk på vårdcentralen. Det såg inte bra ut med tån, mer svullen och röd. Syns inte att ngt är bortopererat för det är så igensvullet.

När denna dsk hörde att jag äter min sjätte penicillinkur sen maj reagerade hon. Har man inte odlat ? Nej inte nu, det togs en odling i juli innan första operationen men den vet jag inget svar på o sen är det inte gjort. Hon fattade inte det Ja sa hon jag tar beslut på egen hand och odlar o sen pratar jag med doktorn.

 

Äntligen ngn som lyssnade på mig o reagerade. Hon sa att patienten ska inte behöva ha koll på hur sår ser ut utan det borde var uppföljning hos samma dsk och det är ju rätt Men när det  är nya varje gång så är det ju jag i slutändan som vet hur det såg ut  sist.

 

Ska dit imorgon igen o då fanns det bara en tid kvar o det var hos en ny!!!

 

Hon sa att får jag feber så ska jag ringa. Har ont över lungorna,  är tungandad o trött o orkeslös.

 

Så idag bara ligger jag o samlar krafter så jag kan fara på kören.

 

Min ass känner sig hängig så risken är att hon är sjuk imorgon. Jag hoppas verkligen vi ska hinna få tag i en som vill jobba här innan hon måste långtidssjukskriva sig så hon hinner skola in denna person. Det känns som att hon inte kommer jobba fram till förlossningen

 

Körupptakt. Inte många men oj så roligt det var att sjunga. Jag glömmer smärtan då.

 

Som en del i avslutningen talade vi om våra erfarenheter av nåd. Och då berättade vi olika bönesvar. Det var så härligt för då säger körens äldsta medlem som är mellan 70 o 80 år , ja jag får så då många bönesvar. Jag tänkte så underbart att ha levt så länge med Gud och vara en bedjare och kunna se att man får svar. Det var så uppmuntrande.

 

Just nu tycker jag att Gud ska svara på en massa böner i vår familj, jag tror inte det rä som sonen sa att Gud kanske lyssnar på spotify eller annan musikkanal så han inte här våra böner. Nej jag tror att lovsången i bakgrunden förstärker våra bönerop.

 

Dagens tanke: Gå i frid, gå i frid för Gud går med dig

 

 
#1 - - Pia:

Men snälla rara tå, kan du inte bara bli bra nu? Tur att någon tog dig på allvar, men synd att det blir någon ny som ska titta på det igen.
Tänker på dig och ber för att en lika braig assistent som Anna ska dyka upp hos dig!
Kram!

Till top