ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud är med i vardagens timmar

Allmänt, andligt Permalink3

Söndag den 24 nov -13

 

Sov illa mest hela natten. Men jag hade ju lovat att ersätta två förebedjare idag så det var inte en tanke att stanna kvar i sängen,

 

Idag var det mässa förbön och sånggudstjänst och vår spec bibelsöndag.

 

Det är mycket att hålla reda på för mötesledaren som dag även var predikanten.

 

Vi hade besök av en kör från Piteå som heter Övningvskör för himlen. Det var en ungdomskör och de var jätteduktiga. Dels sjöng de bara på svenska, dels hade de all text på väggen så blev musiken för hög så kunde man ändå följe med i den.

 

C intervjuade S om nyss varit i den indiska kyrkan om mötet med den. Mycket intressant och ssk att höra hur kvinnorna har det. Tänk att så många fortfarande är analfabeter i ett land som ändå har sån stark industriell utveckling. Det är svårt för mig som svensk att förstå att ditt värde avgörs av kön och kast och vad du får för utbildning.

 

Predikade utifrån Matt 6 om bönen Fader vår och vad som ligger i varje böneparti.

 

Det var flera som kom till förbön och det är en förmån att få vara förebedjare.

 

Kören slutade med en sång som handlade om alla vardagens timmar hur de kan vara både fyllda med sorger och svårigheter eller glädje men att Gud går med i alla vardagens timmar

 

Sen var det fika och idag var det så många att prata med. Det roliga var att EB o R från Piteå var där Sen träffade jag B och M som jag ej pratat med på länge så det var så kul.

 

Det var ju skyltsöndag idag men måste säga att det är överspelat som tradition. Folket var i affärerna och den enda tomte vi såg klädde de på fast barnen såg på. Det tar ju bort all mystik och spänning kring att träffa tomten. Sen såg jag att tomten blivit så påverkad av den utseende fixerade trenden att han var tvungen gå och spegla sig..

 

Eftersom maken har svårt att gå på gr av hälsporren kom vi inte långt.

 

 Kvällen har gått åt till att bråka med datorn.

 

Maken tog ner stjärnorna och stakarna frän vinden. Får inte igång en av mina favoritstakar Har kollat alla glödlampor men det är ingen som är trasig.

 

Dagens tanke:  Gud är med dig i vardagen oavsett hur de har det

 

 

 

 

#1 - - Pia:

Det är så himla trist med skyltsöndag nuförtiden.. går aldrig dit numera. Önskar att affärerna kunde sjå sig och täcka för sina skyltfönster och öppna upp just på skyltsöndagen.. Då skulle det bli mysigt att få dit och titta..
Kram vännen!

#2 - - tolmia:

Fint att du kom iväg på gudstjänst.
Och både var förebedjare och träffa vänner.
Stackars din man som har hälsporre.
Jag har ju det också.
Och det är inge vidare :(
Kram från Tolmia

#3 - - skrivmoster:

Jag såg att Pitebor skulle besöka er i helgen. Trevligt och kören är duktig har jag hört också!

Jag förstår vilka du träffade och det är alltid roligt att få byta ord med gamla vänner.
Idag barnvaktar jag och sen ska här adventspyntas och bakas saffransbröd. Jag glömmer alltid köpa saffran!!
Ha en fortsatt bra vecka och en välsignad och skön 1:a Advent.
Kram

Till top