ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Överskridna gränser

Allmänt Permalink2
 
Torsdag den 18 april 2014

 

Nu har jag överskridit mina gränser för mycket. Jag ville så gärna få åka på en matvaruaffär så här innan påsk, så less på att skriva handlingslista o inte få se utbudet och det var i jultid jag sist var iväg, så nu hade jag lyckats övertyga maken att jag var nog stark o skulle fixa det.

 

Tyvärr hade jag gruvligt fel, inte ens min envishet hjälpte. Jag trodde jag skulle tuppa av, benen bar mig inte, tungt andas, fullständigt orkeslös. En sån här gång önskar jag att jag kunde sitta i rullstol för att att kunna ta mig fram men nu kan jag ju inte det.

Alldeles för mkt folk, för mkt kundvagnar, för trångt, för mkt envisa mnsk ”här kommer jag O jag har företräde framför din kundvagn”. Tack o lov för kundscanning där var ingen kö.

Men vi fick utesluta hälften av min lista för det gick inte.

 

Tur jag inte drabbas av panik, men hade jag varit en sån hade jag gjort det, för jag visste inte hur jag skulle orka till utgången. Maken fick hämta bilen . När jag kom hem vart Am rent förskräckt o då hade jag ju vilat hela vägen hem i bilen. Stöp i säng

Så nu blir det inga handlingsresor för mig. Att bli så totalt utmattad är inte värt .

 

På em kom underbara MB som tänkt på fasteinsamlingens kakbuffé och som jag ej orkar gå och fika på, så nu hade hon köpt kakor så vi fick smakprov på kakorna t familjen så nu kan jag  fika utan att må dåligt o sprida ut det över helgen. Blev så glad. Underbart med omtanke

 

På eftermiddan kom A:s man för att prata bevattning och tänk jag kände igen honom sen han bröllopsfotade oss för 26 år sen. Det är bara så läckert hur liten världen är.

 

Bönegruppen hade bestämt att vi skulle gå på nattvardsmässan på Grisbackakyrkan  o sen fortsätta hemma hos mig. Jag var ju så slut så jag önskade att det skulle bli inställt. Men de kom o hämtade mig så jag fick åka dörr till dörr och det blev en fin stund i vila o stillhet.

Vi möttes vid ingången av två präster som tvättade våra händer( ja fötterna hade kunnat bli tvättade men för mkt kläder avgjorde att det blev händer) var en påminnelse om hur Jesus tjänade sina lärjungar o tvättade deras fötter.

Sen la jag mig nog lite oförsiktigt för jag fick så svårt andas, men efter 10 min hade det lugnat ner sig men då vågade jag inte röra mig på bänken  så jag låg väldigt obekvämt, hade behövt få upp huvudet mer men då hade andningsproceduren börja t om

 

Sen for vi hem till oss o påskfikade äggmackor. Fick så roliga tuppblommor av MN o TN.

 

 
 
På ytterdörren hände ett så fint pimpat påskägg från P, täk hon orkade tänkt apå mig fat hon själv är sjuk. Känner att jag  inte orkat tänka på andra denna påsk, trist men kanske kan komma igen ett annat år

 

Så tacksam för alla dessa som visar att de tänker på oss på så många olika sätt, allt från sms o mail till böner och synligheter. Vi lever i nåden

 

Idag fick jag ett påskägg av min käre make och ajg som inte nu heller hunnit /orkat tänka på ngt till honom. När jag öppnade det var det lemonadkruset om jag visade på bild i söndags. Han hade gått o köpt det på en gång .Så rart

 

 

Mina problem med händerna och känseln pkar ssk i tummarna. Är som sockerdricka och somjag inte får ngt blod i dem, hjärtat orkar väl inte riktigt. Kan tidvis inte ha på handkompressionshandskarna för det trycker för mkt.

 

Nu är min önskan att få sova gott i natt. Haft såna internetproblem idag så få se om jag får in inlägget i kväll.

 

Dagens tanke: Mörkret ligger tungt över staden, men det som sker där i Jerusalem sker för dig och mig, efter död kommer liv. Jesus överskriden den största gränsen

 

 

 
#1 - - Sanna:

Jag vill bara önska dig/er en fin helg; Glad Påsk!
kram

#2 - - Cecilia summerar:

Så fint att du fick ditt lemonadkrus av käre maken!
Jag känner igen det där med att längta efter att få handla på egen hand/fot.... Och att nästan stypa av utmattning. Jag önskar att vi båda ska få krafterna tillbaka med värmen. Och påskens jubel!
Långfredagsvälsignelse

Till top