ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Hon for igår. Kadcyla nummer fem

Allmänt Permalink5

 Tisdag den 30 dec 2014

 

Så var det dags för den älskade dottern att återvända till Malmö för att jobba under lovet.. Det blev mycket bön för den resan, först för att bagaget skulle gå igenom så det inte var för tungt eller att hon hade två väskor, sen var planet försenat så det var fråga om att henne med bytet på Bromma och om det var försenat att hinna med flygbussen för eljest var det tre timmars väntan på nästa flygbuss. Gud svarade på bön så allt fungerade och hon kom lyckligt hem

 

Men oj vad tomt det var och är utan henne. Är så glad att vi har en sån bra kontakt och att hon älskar att komma hem

 

Själv hade jag tid på sjukhuset för provtagning och läkarbesök

Då hade venporten kleggat igen så de fick inte ens backflöde så då fick jag aktilys i porten som tar en timme att verka och sen kunde de ta prover men då hann de inte bli klara innan jag skulle till doktorn

 

Berättade hur jag mådde o att jag varit så trött o haft jobbigt med andningen. Hon sa att det är ju svårt avgöra en sån här storhelg om det är större trötthet än vanligt eller om det är att jag inte fått nog med vila i mina vaniga rutiner.

 

Lungorna lät bra i alla fall.

Mitt skelettstärkande medel ska jag få på onkologen som injektion en gång per år så förmodligen blir det ihop med nästa behandling o det blir med infusion.

 Väntar på dator tomografi men det verkar vara kö där. Skulle proverna vara dåliga så skulle jag höra av mig

 

Kom hem halv sex så vi fick snabbäta för sen kom vännerna K o P på besök så vi fick sällskap efter dottern. Var så trevligt

 

Senare på kvällen fick jag så sjukt ont i magen, bara frös o kunde inte ha korsetten åtspänd så ont gjorde det. Låg nerbäddad med värmekudde och filtar o åt katrinplommon och primperan för att få magen att röra på sig.

 

Vid midnatt lättade det så jag somnade.

 

Idag var det dags för behandlingen, fick eget rum då det tar hela dagen. Möttes upp av personalen och snabbt var det igång. Somnade på tavegylen, väcktes efter en timme för att säga personnumret innan cellgiftet.

 

Sen sov jag till jag i bakgrunden hörde valen Villy på tv i öronen. Fikade men då redan hade mackan börjat smaka sågspån och kaffet urk.

 

Sen var det ett jättefin konsert med Malena Ernman så jag fick en fin timme med musik.

 

Är urtrött nu och har värk i kroppen o tankarna funkar inte ríktigt som de ska. Tungan har redan  börjat spricka på mitten Hoppas på en bättre dag i morgon.

#1 - - tolmia:

Vad jobbigt att biverkningarna kommer så snabbt när behandlingen startsar igen.
Skulle önska du slapp biverkningar.
Förstår att det blev tomt efter dottern.
Men också att ni haft fina dagar tillsammans.
Många kramar <3

#2 - - tolmia:

Vad jobbigt att biverkningarna kommer så snabbt när behandlingen startsar igen.
Skulle önska du slapp biverkningar.
Förstår att det blev tomt efter dottern.
Men också att ni haft fina dagar tillsammans.
Många kramar <3

#3 - - tolmia:

Jag skrev en kommentar..
Sen gick den inte att skicka.
Jag vet inte om den ändå kommit frsm.
Många Kramar.

#4 - - Cecilia :

Så tungt att behöva gå rätt in i behandling efter julen, och att du är utmattad redan från början. Så jag ber om nya krafter och lindriga efterdyningar. Stora kramar och tack för fina hälsningar

#5 - - Kaela:

Känner starkt med dig när jag läser ditt inlägg.
Tungt och svårt - och stor lycka.
Jag önskar dig du tappra Kristina ett riktigt gott nytt år!
Kramar om dig!

Till top