ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

herceptindag

Allmänt, Guds omsorg, andligt, biverkningar Permalink4
Är för trött för att skriva, men vill bara berätta att behandlingen idag gick jättebra.
Jag var där kl 9.30 och togs om hand av vänliga varma händer.  Skillnaden nu jmf med första ggrna är att nu känner jag nästan all personal och jag känner mig trygg när jag kommer dit.
 
Det kändes som att änglarna var där. Jaglåg i en halvdvala med tv i öronen, sov men hörde alla nyhetsrapporteringar ssk den om Karin som ej kommit ut på 1,5 år för hon hade trappor, diskussionen mln en sverigedemokrat mm
 
Kl 15 vaknade jag o mådde illa hade ont i magen. Fick alvedon o åt lite.Så länge har jag aldrig sovit under ngn behndlingsomgång. Änglar, förbönsringen.
 
Fina vännen doktor B kom o hälsade på mig
 
Kl 17.15 var jag klar och jag har klarat kvällen rkigt bra. Imorgon är det dags för det nya cellgiftet. Det känns mer oroligt  då jag aldrig prövat det. Tyvärr far håret om inte Gud gör ett under där. Men ska han välja på under så är det ju hälsan som är viktigare än håret.
 
Sonen har legat på datorn för att anmäla sig till sportlovslägret. Jag hoppas verklgein han o flickvännen kom med för han skulle behöva få göra ngt friskt o roligt då.
 
Dagens tanke: Jag skall inte lämna eller överge dig
#1 - - Cecilia summerar:

Du var i min bön igår och är det idag. Glad att du så tydligt kände dig buren. Det önskar jag hela din familj, och önskar att det kunde vara så att den nya behandlingen ska vara mild med kraftfull...
Välsignelse och kram

#2 - - Sonia:

Styrkekramar och massor av böner!
Räkna med Gud ty Han ör det omöjliga, det får vi ta till oss i dag.

#3 - - tolmia:

Jag tänker på dig.
Ber.
Bra att du får fint bemötande.
Men så klart sorgligt att du behöver behandlingar igen.
Kramar till dig vännen.

#4 - - tolmia:

Hur går det idag?
Väntar på att få veta.
Få veta om du fick sova på natten.
Kramar

Till top