ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gasläkage

Allmänt Permalink7

Onsdag den 26 mars 2014

 

Mått dåligt hela natten, vaknat av magvärken gång på gång. Fattar inte vad det är.

 

Halv åtta kom reparatören och då har all gas i kylfrysen läkt ut.  Det är inte sant!!

 

Nu måste Miele ta beslut om den ska repareras eller om vi får en ny.  Jag trodde att vid såna fel fick man automatiskt en ny ssk när den är ny

 

Till sist lyckades rep få tag i en liten låne kyl o frys.

 

Oj så mkt extralobb. Nu skulle allt ut ur vår egen för vi hade ju inte fått öppna skåpet sen igår.  Vi hade lyft ut det viktigaste i går men mkt var kvar,, i kylen var det 20  grader, smöret rann,  det luktade –

 

Vilken tid det tog att gå igenom och slänga  och notera det . Men även om man skriver upp allt så kommer självrisken vara högre hos försäkringsbolaget.

En del i frysen hade klarat  sig, det var det som var tjockt, men alla mindre saker var tinade och fick kastas. Tack och lov att jag hade Am som kunde hjälpa mig för själv hade jag ej orkat

 

Hade vi inte nog jobb o jag som behövde min ass till annat?

 

Min mage fortsatte att vara urkass, levt på cocacola idag, men även det resulterade i toabesök.

 

Helt svag o maktlös, känner sån oro inför vår resa imorgon, hur ska jag orka?

 

På em började vi placera ut  mina sådder i lådorna jag fick till födelsedagen ifjol, de har en självbevattningsmatta i sig. Tror nämligen inte att sonen ska klara vattningen av små frön när vi är iväg. Tur Am är duktig med plant. Så arrangerade vi den ena lådan i dotterns rum under växtbelysning och den andra under bänkbelysningen i köket.

 

Blomsterlandet annonserade om årets pelargon o vi testade min ork med att fara det, de såldes billigare till de som är medlemmar på Blomsterlandet och det är jag Då var de slut!

Så där for min chans De skulle få in nya imorgon men det var ju då det.

 

Och packningen hann vi inte med. Så få se nu hur orken kommer

 

Legat o försökt sova men gått dåligt.

 

Fick i kväll ett sms från dottern som är i Örebro med skolan att hon fått ett sms från familjen hon hyr hos att de är sjuka, både magsjuka och förkylning. Det lät ju inte som ngn höjdare  med min redan dåliga mage.  Vi började fundera i olika banor och ett är ju att försöka få bo på hotellet en natt tidigare, även om det kostar . Kontaktade  arrangörerna  för kursen o de skulle kolla i morgon när hotellansvariga var där, men de hade redan varit kris för de som velat komma tidigare för det var ngt event som skulle vara på hotellet  torsdag o fredag. Så nu är det bara att be att det ska lösa sig eljest måste vi jaga ngt annat  hotell. Samtidigt måste jag omboka  bårbilsresorna.

 

Varför ska det vara så mkt oförutsedda saker som sker nära jag ska ut o resa?

 

Ber att magen ska lugna ner sig och att jag ska få sova.

 

Dagens tanke:”Många inser inte förrän i slutet av livet att lycka är ett val”.

 

 

 

 

 

 

 

#1 - - Sonia:

Vad jag än skriver känns så futtigt...men du ska veta att jag ber hela tiden, om under, om en fin pärlhelg mm mm STYRKEKRAMAR !

#2 - - skrivmoster:

Krångel, krångel och åter krångel ... Kylskåp och frys som är så viktiga. Det måste väl vara något fabrikationsfel om skåpet är nytt? Vilket jobb!

Måtte du ha krafter att ge dig iväg på resa imorgon. Så ska det krångla med boendet också men magsjuka och förkylning är inte att rekommendera för dig. Kära Kristina, jag ber för att du ska få ork att vara med och komma iväg som du tänkt. Det ska vara en sån som DU, som mobiliserar allt du har och mera därtill. Tänker på dig och ber Gud hjälpa dig! Varma kramar!

#3 - - Pia:

Säger som Sonia.. vad man än skriver så känns det futtigt!! Men även jag ber att allt ska gå bra och jag håller mina tummar och tår för hotell, frys, pärlor, resor, magar, frösåddar.. ja, ALLT!! Kram min vän!

#4 - - FraudFeeler:

Nu hoppas jag att ni får några riktigt bra dagar söderut!
Förhoppningsvis varmt och en livgivande sol.

#5 - - Marie:

Usch, så jobbigt och opraktiskt med kylskåpet... Och ändå var det relativt nytt. Jag önskar dig en välsignad resa, trots allt krångel innan. Varma kramar!

#6 - - tolmia:

Oj oj oj vilket strul!
Och stress.
Hoppas att allt ordnade sig sen.
och att det blev fina dagar.
Kram från Tolmia

#7 - - Cecilia :

Jag saknar dig och hoppas helgen gav mer glädje än utmattning.
Kram

Till top