ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

penicillin

Allmänt, biverkningar Permalink5

Torsdag den 20 november 2014

 

Hade visserligen lägre feber på morgonen men så ont i halsen och här jag kom upp steg febern, så då ringde jag onkologen. De är ju alltid så trevliga, syster sa han ville prata med jouren och skulle ringa sen.

Efter en liten stund ringde han och de ville se mig så fort som möjligt. Skyndade mig o åt och åkte upp. Fick ta proverna på en gång och när jag tog dom till labbet var jag redan eftersökt, de tog temp o fixade vilrum innan jag ens frågat. Underbart med sån personal o att man är känd det är det ända positiva med att ha cancer

 

Snabbt kom doktorn, AS, och lyssnade på mig . Hon misstänkte att det var bakterier som var orsak men proverna skulle ju säga det. Låg o sov en stund. Sen kom hon o hade gått alla svar o det skulle bli penicillin för sänkan visade infektion. Hoppade kunna stoppa det innan det blev lunginflammation.

Fick ett penicillin som jag aldrig provat.

 

När jag kom ut i hissen tog jag en titt på min tunga o  upptäckte att den delat sig i mitten alldeles sårig. Synd jag ej sett det innan läkarbesöket. Men detta förklarar varför jag knappt kan dricka varmt för att det gör så ont.

 

Legat hela eftermiddan.

Börjat med penicillinet.

 

Torkade ut en låda idag bara för att känna att jag gjort något.

 

 Dagens tanke blir två: Förlåtelse är den doft violen sprider
på klacken som krossade den.

Förlåtelse ändrar inte det förgångna men förstorar framtiden

 

#1 - - fraudfeeler:

Bra att du fick det gjort!
Hoppas penicillin bromsar direkt.

#2 - - Maud:

Så onödigt att du skulle gå och bli förkyld ovanpå allt, som om det inte är nog!? Skönt att du åkte till doktorn så att du fick hjälp. Förstår att det är mer än drygt full av beundran för din ork och uthållighet. Kramar om och ber att det snart vänder.

#3 - - Cecilia :

Du har ju gjort massor: sjukhusbesök är som en full arbetsdag för oss riktigt sjuka. Men jag förstår tanken att vilja göra nåt som märks, och känner igen.

Nu ber och hoppas jag att penicillinet biter och inte ger biverkningar.
Kram

#4 - - tolmia:

Vilken fin personal du har.
Tur att de såg till att du fick penicillin.
Fint dagens ord.
Kram

#5 - - Pia:

Usch så jobbigt! Visst fick du en liten flaska Aloe Vera-spray av mig? Spraya det på tungan, så blir det som en hinna över. ett skydd..
Skönt att få pc, hoppas du blir bättre snabbt..
Kram min vän!

Till top