ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Kadcyla nummer 1

Allmänt, andligt, biverkningar Permalink3

Måndag den 29 september 2014

 

Tack för alla kommentarer, oj vad det värmer.

 

Sov inget vidare i natt, förmodligen låg en oro i kroppen så jag kom bara i en dvala, men efter en natt macka somnade jag de sista timmarna av natten.

Det blev en stressmorgon då maken var tvungen hinna fixa mig  och skjutsa mig så jag var där till kl 8. Sonen kände att han inte kunde vara hemma för de hade en viktig föreläsning, även om foten mått bättre av högläge hemma, så han följde med.

 

På onkologen var de  så rara att jag fick eget rum med tanke på att det skulle ta hela dagen. Hade syster M idag. Bra blodtryck på 130/73 tror jag det var.

 Fick premedicin direkt, dvs alvedon, solicorteff ,tavegyl och suscard för hjärtat. Sen somnade jag med tv i öronen.  Har ingen aning om vad som pågick på tv men det är bra sömnmedel, Har en svag aning av att personalen kollade mitt personnummer för de olika medel de gav.

 

Sov så gott när telefonen ringde. Jag hade glömt stänga av den för den brukar aldrig funka när jag är på onkologen. Ettrigt ringande o jag visste inte var jag var, o hittade inte telefonen. Och då jag äntligen lyckats få tag på den så la de på. Var dolt nummer o då lyste det sen att bara nödsamtal gick ringa. Min enda tanke är att det var ngn inom sjukhuset som sökte mig o därför tog sig igenom den dåliga  mottagligheten på onkologen.

 

Kunde inta somna om, åt en youghurt o en medhavd smörgås

Fick ont åt hjärtat o frossa .

Ny bltr koll men det var bra. Tyckte jag klarade hjärtbesvären utan att koppla in jouren. Ville ju inte bli inlagd. Lovade ringa om det blev värre.

 

När avdelningen stängde för dagen fick jag så åka hem. Skönt komma till sin egen säng.

Varit så trött och inte orkat något mer än ligga på sängen.

 

Tagit den sista tavegylen och nu är det snart dags för cortisonet. Ber till Gud att jag ska få sova och slippa cortisonpirret

 

Är så tacksam för alla som bett för mig och tänkt på mig i dag. Tror det är tack vare det som det gått så pass bra idag-

 

Dagens tanke: Lev med hoppet att förändring är möjligt

#1 - - Maud:

Åh skönt att det gick vägen. Varm kram!

#2 - - Cecilia :

Skönt att du klarade dagen så bra. Nu fortsätter vi be för frånvaro av biverkningar så långt det är möjligt.

#3 - - tolmia:

Vi får be att din nya behandling får önskad effekt.
Tänker på dig.
Vilken fin melon du har odlat.
Ser verkligen god ut.
Många kramar!

Till top